Avatar billede straegaard Nybegynder
31. januar 2007 - 19:38 Der er 3 kommentarer

Problemer med hjemmenetværk

Jeg har brug for at kunne udskrive fra denne computer med en printer som sidder forbundet til en anden computer. Derfor har jeg selvfølgelig forsøgt at lave et hjemmenetværk, men jeg kan ikke få det til at virke ordentligt. Jeg tror sku desværre jeg ved alt for lidt om det xD

Begge computere har forbindelse til internettet gennem en router. Jeg har instillet computeren som printeren er sat til, til at have direkte forbindelse til internettet og denne computer skal så have forbindelse gennem den anden. Men skal jeg så flytte om på nogle kabler?

Egentlig kunne jeg godt bruge en idiotsikker guide til at lave det her netværk.
Avatar billede straegaard Nybegynder
31. januar 2007 - 19:40 #1
d'oh. Jeg glemte at skrive at det delvist er lykkedes for mig. Dvs. at computeren opfører sig som om den er på et netværk, men den kan bare ikke få forbindelse til den anden computer. Hvis jeg går ind og søger efter andre computere på netværket kan jeg kun finde den af dem jeg søger fra. :/
Avatar billede straegaard Nybegynder
31. januar 2007 - 20:03 #2
endnu en rettelse som jeg netop har fundet ud af. Hvis jeg går ind og sætter IP'en til 192.168.0.1 og 192.168.0.2 på den anden er der forbindelse mellem dem, men ingen forbindelse til internettet.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
31. januar 2007 - 21:14 #3
Har din roter mere en 1 lan port?
Hvis ja, så tilslut den anden computer til fx. port 2.
del din printer, og installer en netværks printer på computer nr.2
Husk at de begge skal have samme arbejdsgruppe.