Avatar billede flemming39 Nybegynder
31. januar 2007 - 19:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på level one router for at forwarde en port

Hej

Jeg kan ikke komme ind på routerens indstillinger for at føje en port til under "tilladte" porte.

Jeg har prøvet at skrive 192.168.1.1 i adresse feltet men den kan ikke finde noget på denne adresse.

er der nogen der kan hjælpe?

mvh Kasper
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 19:05 #1
Hvilken ISP har du? Hvilket abbonement?

Hvad er din routers IP adresse?

Har den et webinterface, eller skal det ske gennem f.eks telnet?

Du må spørge hvis du ikke kan svare :)
Avatar billede flemming39 Nybegynder
31. januar 2007 - 20:00 #2
hvordan finder jeg ud af min routers ipadresse. den hedder level one fbr 1418tx men jeg har ikke manualen.

Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg kommer ind til routerens indstillinger.

vi bruger telia.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 20:04 #3
du finder din routers IP ved:

Klik Start->Kør, skriv "cmd" tryk [Enter]

Så kommer der en sort kommandopromt op

skriv "ipconfig /all" tryk [Enter]

Din routers IP er:
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : X.X.X.X

Prøver lige om jeg kan finde en manual til den router
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 20:09 #4
Så åbner du Internet Explorer og skriver "http://X.X.X.X" (som er din routers IP)

Så åbner Login til routeren, der skriver du dit password (default er "admin").

Når du er logget ind klikker du oppe på "Forwarding Rules" og derefter klikker du på "Virtual Server"

Så er du derinde hvor du kan forwarde porte.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 20:11 #5
Så skriver du hvilken port der skal åbnes for og hvilken computer den skal forwardes til. Brug samme procedure som min indlæg til at finde routers IP til at finde din egen, den står bare som IP-adresse istedet for Standardgateay, så klikker du bare på enable, og gemmer
Avatar billede flemming39 Nybegynder
31. januar 2007 - 20:52 #6
Altså jeg skrev hvilken port, og min IP. så trykkede jeg enable og gemte det. Der er et felt ved siden af hvor der står Use Rule#, jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal udfylde det, hvis det da skal udfyldes. Indtil videre virker det ikke.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 20:56 #7
Tror ikke den burde skulle bruge.
Ved ikke om der er noget mere avanceret firewall indbygget i den.
Avatar billede noerden_dk Nybegynder
01. februar 2007 - 15:19 #8
Jeg ved ikke om det her kan være en lille hjælp til dit problem.

ftp://download.level1.info/manual/FBR-1418TX(EN).pdf

http://www.levelone.eu/level-one.php
Avatar billede flemming39 Nybegynder
05. februar 2007 - 21:00 #9
mcgoat, tusind tak for hjælpen, det har endelig lykkedes. Smid et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. februar 2007 - 10:16 #10
:) takker