Avatar billede fessoor Nybegynder
31. januar 2007 - 18:44 Der er 5 kommentarer

Streaming DR over WI-FI

Jeg vil høre om der er andre der har erfaring med at modtage DR tv over WI-FI? Jeg har en 20 Mbit/s adsl og på min computer der sidder på mit netvæk med kabel er der ingen problemer med at modtage DR (fx mms://drcluster.jay.net/dr1)

Derimod har jeg store problemer med at modtage samme stream over mit WI-FI (802.11g). Det hakker ofte, lyden ryger og det hele stopper tit. Forbindelse på min WI-FI er god. Jeg har målet den til ca. 10 Mbit/s ved overførsel af en stor fil (tilsammenligning med DR som sender ca. 1 Mbit/s). Men alligevel fungere det dårligt. Er der nogen jeg kan gøre? Indføre en buffer et eller andet sted?

Alle råd eller erfaringer modtages!
Avatar billede off-line Nybegynder
31. januar 2007 - 19:19 #1
Der er i alt fald det problem, at DR TV kun kan føde 1000 brugere ad gangen.
Så er der i forvejen så mange brugere på net TV, har du et problem, som kun DR
kan løse.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
01. februar 2007 - 12:44 #2
Jeg streamer ogsaa DR1 (2mbit) da jeg bor i udlandet og ikke kan se dansk fjernsyn.

Hvis man streamer om natten (midnat og frem) saa virker det fint ellers ikke.

mvh
Mads
Avatar billede fessoor Nybegynder
01. februar 2007 - 22:41 #3
Min egen konklusion er at min adsl er hurtig nok (det virker på min ene computer). Det er når jeg streamer over WI-FI at jeg oplever problemer. Jeg kunne forstille mig at WI_FI svinger meget i ydelsen, og måske nogen gange er under 1 Mbit/s(gennemsnitligt er den dog på 10 Mbit/s i følge min lidt uvidenskabelig målinger).

Hvis man indførte en buffer et eller andet sted så kunne man måske klare sådanne perioder med nedgang i overførselshastigheden.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2007 - 22:49 #4
Det er jo ikke nok at have en "hurtig bil, hvis man sidder i en trafikprop"
foxmulders og min kommentar, siger sådan set det samme, men foxmulder har
åbenbart personlig erfaring.
Du har 20 Mbit/s adsl, det kan da ikke nogen gange kommer under 1 Mbit?
Jeg ved ikke noget om at lave buffer, så det vil jeg ikke tale med om.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
09. februar 2007 - 15:27 #5
naa jeg smider et svar du kan blot afvise hvis du mener.

mvh
Mads