Avatar billede undernarf Nybegynder
31. januar 2007 - 18:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Driver til trådløst netkort

Hej

Jeg har et Trådløst lankort (pcmciakort) fra Amitech, som jeg gerne vil have til at virke på en ældre IBM thinkpad med Windows 98. Jeg har prøvet at google rundt, men kan ikke finde nogen drivere. Er jeg bare på den, eller har jeg ikke kigget mig ordentlig omkring?

Kortet har serienummeret: G3IB0611240068

Håber i kan hjælpe mig.

//Jens
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2007 - 19:11 #1
Avatar billede undernarf Nybegynder
31. januar 2007 - 21:15 #2
Tak for den hurtige kommentar. Det ser ud til at være lige det jeg leder efter. Men nu kommer der lige et ekstra spm, som jeg håber du kan hjælpe med. Jeg kan ikke få det til at virke. Jeg installerer driveren på computeren og putter kortet i, computeren registrerer at der er ny hardware, og jeg prøver at guide den hen til hvor driveren er installeret, men den siger at den ikke kan finde driveren til enheden. Har du en ide om hvad jeg gør galt???
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2007 - 21:27 #3
Det vil sige, at du har pakket .exe filen ud, og henviser Windows til Net8180.inf filen?

Hvis det er tilfældet, så er det nok ikke den rigtige driver.
Står der ikke andet på pcmcia kortet end serienummeret?
Avatar billede undernarf Nybegynder
31. januar 2007 - 21:34 #4
Ja det er lige det jeg gør.

Der står en masse ting. Der står noget der hedder MAC ID:0020ED0FD77C. Så står der: FCC ID: JCK-GN-WMAG et andet sted. Ved ikke om det er de rigtige oplysninger.
Avatar billede undernarf Nybegynder
31. januar 2007 - 23:30 #6
Øv de virker vist heller ikke. Den øverste gigabyte-driver blev fundet af kortet og installere, men under enhedshåndtering, bliver den vist udråbstegn.
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2007 - 23:41 #7
Avatar billede undernarf Nybegynder
31. januar 2007 - 23:44 #8
Ja det ser præcis sådan ud. Jeg må gøre et eller andet forkert. Tror jeg prøver igen i morgen, når jeg er lidt mere frisk:) Smid endelig et svar, du har mere end fortjent pointene.
Avatar billede undernarf Nybegynder
31. januar 2007 - 23:48 #9
Men lige for at være på den sikre side. Det jeg skal gøre er at udpakke driveren, proppe kortet i og så når windows siger at den har fundet ny hardware skal jeg blot henvise til mappen hvor driveren er???
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2007 - 23:49 #10
Np. :)
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2007 - 23:50 #11
Hvis du bruger gigabyte driveren, skal du bare gøre hvad der står i dette dokument.
https://gullfoss2.fcc.gov/prod/oet/forms/blobs/retrieve.cgi?attachment_id=356639&native_or_pdf=pdf
Avatar billede undernarf Nybegynder
01. februar 2007 - 00:03 #12
Takker jeg prøver.