Avatar billede deltadk Nybegynder
31. januar 2007 - 13:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Winform localizetion

Har lige et par spørgsmål angående sprog.

Jeg er i gang med at udvikle et program hvor jeg skal bruge flere sprog. Vi har i firmaet købte nogle ekstern komponenter som kræver at vi bruger CultureInfo("da-DK"); hvis deres komponenter skal virke med dansk sprog. Mit spørgsmål er så, hvis jeg ellers har forstå localizetion rigtig i .NET korrekt, at jeg i min projekt assembly kan sætte et neutralt sprog som fx dansk, så vil mine default Form.resx filer være CultureInfo("da-DK");? Grunden til at jeg spørge om dette er at, jeg skal kopiere deres satelite assemblys ud i mappen Bin /Debug/dk-DK og ville gerne have at CultureInfo("da-DK") er det default sprog

En anden ting, jeg kunne godt tænk mig at jeg i udviklings fasen kunne placere min konstanter med Dansk/Tysk osv. sprog i nogle resx filer. Det jeg har prøvet at placere dem i fx MainForm.resx, men hver gang jeg laver ændringer i GUI bliver MainForm.resx overskrevet.  Er der nogen der har idéer til hvordan jeg kan løse den, løsning skal selvfølgelig kunne bruges sammen med CultureInfo("da-DK");?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. februar 2007 - 11:27 #1
Avatar billede deltadk Nybegynder
05. marts 2007 - 08:24 #2
Jeg fandt ud af, at det jeg gjord forkert eller retter ikke gjord var at jeg manuelt skulle oprette den tyske og eng resx fil, altså hvis jeg opretter strings.resx som er default så skal den tyske hede string.de-DE.resx osv. smid et svar så får du lidt goodies :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. marts 2007 - 16:21 #3
svar :)