Avatar billede 2bac Nybegynder
31. januar 2007 - 10:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stadig kun 5 Connections efter upgrade home til pro.

Jeg har opgraderet pc til xp pro, og den viser stadig kun max 5 connections, er der nogen der har hørt om det problem før, den bude jo have max 10 connections.

Mvh.
Klaus
Der er et billede af det her:
http://zonelab.dk/exp/fejl.png
31. januar 2007 - 11:09 #1
nej for antal connections er ikke det samme som antal brugere, du har en 5 bruger cal, og det er ikke det samme som antal connections til IIS (som såvidt jeg husker er 10)
Avatar billede 2bac Nybegynder
31. januar 2007 - 11:16 #2
Hvad mener du? Siger du at der kun er 5 computere der kan få lov til at connecte til mit share på "serveren" selv om det er en pro version??
Avatar billede 2bac Nybegynder
31. januar 2007 - 11:18 #3
Det er ikke iis, men alm win share.
\\klaus
31. januar 2007 - 11:30 #4
nej jeg siger det er en 5 bruger cal, dvs at du kan have 5 forskellige brugere oprettet på maskinen, det er ikke det samme som antal connections til et share, (den er 10, som du ved)
31. januar 2007 - 11:35 #5
Try to go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters, then set (or create) the REG_DWORD value "Users" to 10 (hexadecimal 0x0a).

genstart efter ovenstående, hvis ikke det hjælper skal du muligvis have fat i MS.
Avatar billede 2bac Nybegynder
31. januar 2007 - 11:43 #6
Dvs. Hvis jeg køber en server licens cal 5, vil der kun kunne komme 5 brugere (gæster) ind et share ad gangen?
Avatar billede 2bac Nybegynder
31. januar 2007 - 11:44 #7
Ups havde ikke set den jeg prøver lige :-)
Avatar billede 2bac Nybegynder
31. januar 2007 - 11:51 #8
Strengen "Users" var lavet, og den stod til 5, jeg har derfor ændret den, men kan desværre først genstarte efter kl. 16. Der er vel ikke en anden måde man kan få windows til at læse strengen igen, uden en genstart.
Men ihvertfald tak, indtil videre, jeg vender tilbage med respons.

\\Klaus
31. januar 2007 - 11:59 #9
nej der skal en genstart til, og en licens fra en server kan du ikke benytte, (da det er en fysisk begrænsning i en fil, der bestemmer antallet af concurrent connections, på server versionerne er der ingen begrænsning på dette område, hvor den på home/pro er 5/10) bestemt i filen tcpip.sys mener jeg det er (såvidt jeg husker)
Avatar billede 2bac Nybegynder
01. februar 2007 - 09:10 #10
Jeg skrev det med cal 5, som svar på det du skrev, kunne ikke rigtig få det til at passe at xp pro, ikke kunne få 10 gæster på et share, som du skrev pga. cal 5.
  Det ser ud til at det virker nu. Så mange tak for hjælpen..

\\Klaus
01. februar 2007 - 09:14 #11
det var så lidt ;)