Avatar billede zola Novice
26. maj 2001 - 11:57 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

begynder hjælp

1)Jeg har lånt bogen \"Beginning ASP Databases\" af John Kauffman and Thearon Willis og kunne godt tænke mig at downloade de databaser, som der foretages forespørgsler på i bogens eksempler ( bl.a. sailors.mdb og clothier.mdb ), men på Wrox´s hjemmeside findes der kun sourcecode ???
Er der nogen der ved, hvor jeg kan få fat i de forskellige databaser ?
2) Jeg har installeret PWS (win98), men er det også nødvendigt at installere ASP og ADO og hvad er ADO egentlig for noget - jeg forstår det ikke helt selvom jeg har læst kapitlet, findes der eventuelt nogle sider I kan henvise til, hvor jeg kan få en lidt mere \"forstålig forklaring ?\"

3) summasumarum kan jeg lave øvelserne i bogen, hvis jeg har installeret PWS og hentet tabellerne uden yderligere tilføjelser ??
Avatar billede michael-dhif Nybegynder
26. maj 2001 - 12:07 #1
Her kan du få en let forståelse af hved ASP er.

http://www.html.dk/tutorials/asp/
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2001 - 12:30 #2
Du skal jo have microsoft acces hvis du vil redigere eller lave nye databaser
Avatar billede proboss Nybegynder
26. maj 2001 - 13:48 #3
du kan gå ind på følgende side og beder om at få et link til de nævnte databaser vil jeg tro prøv det
http://p2p.wrox.com/list.asp?list=access
Avatar billede vandhunden Nybegynder
26. maj 2001 - 13:59 #4
Der e rogså god hjælp at hente her tror jeg nok:
http://www.w3schools.com/asp/default.asp
Avatar billede vandhunden Nybegynder
26. maj 2001 - 14:00 #5
2) Nej, ASP er inkluderes i PWS. ADO er den standart der bruges til at connecte til databaser. ADO akn du også lære om her et sted:
http://www.w3schools.com/asp/default.asp

3) Ja, du kan faktisk ligesågodt lave et par databaser selv.

/ANDreas
Avatar billede tofte Juniormester
26. maj 2001 - 14:01 #6
1) Jeg mener ikke man kan finde eksempeldatabserne færdige på nettet. Nu er de så vidt jeg husker heller ikke særligt komplicerede at lave, så hvis man har access, kan man hurtigt lave dem. Access er også nødvendligt for at kunne skabe forbindelse mellem ASP og databasen.
2) Når du installere PWS, vil du automatisk få mulighed for at køre ASP sider. ADO Står for ActiveX Data Objects. ADO består af en række objecter, som man eks. kan bruge til at skabe forbindelse til sine databaser. De objecter du får bruge for, er sikkert kun ADODB.Connection og ADODB.Recordset, og de er i hvert fald med.
3) Jeg vil mene, at du uden problemer vil have mulighed for at lave de fleste øvelser i bogen. Så vidt jeg husker, er der også øvelser med MsSQL server i bogen, men jeg er ikke sikker på, at de er med i den bog. Men øvelserne med MsSQL kan du ikke lave uden at have Microsoft SQL server, og den koster penge. De fleste af disse øvelser kan dog omformes til access uden de store problemer.

VH
Rasmus
Avatar billede zola Novice
26. maj 2001 - 14:31 #7

Avatar billede zola Novice
26. maj 2001 - 14:34 #8
>>tofte og vandhunden
Tak til begge
Avatar billede zola Novice
26. maj 2001 - 19:02 #9
>>til alle
nu har jeg fundet sailors.mdb eksempeldatabaser ved søge på google -
http://www.evergreen.edu/users3/lamhun29/TestSail/
klik derefter på sailors.mdb
Avatar billede zola Novice
26. maj 2001 - 19:10 #10
>>til alle
Her alle eksempeldatabaserne:
http://140.129.66.187/aspdb/Databases/