Avatar billede hatc11 Nybegynder
31. januar 2007 - 00:44 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

PC starter op, men ingen skærmbilled.

Jeg har et problem med at min maskine tilsyneladende starter op, men der kommer ingen skærmbilled på noget tidspunkt.
Når jeg starter pc'en op kommer der lys i bundkortet (diode) Harddisken begynder at køre, og fan'en på processoren kører. Der kommer heller IKKE nogen bib-lyde fra bundkortet (heller ikke ved opstart)
Jeg har brugt et andet bundkort for at udelukke de forskellige hardware. SÅ alle drev, harddisk, strømforsyning, skærm, grafikkort virker. Det eneste jeg ikke kunne teste var rammen, men hvis det var tilfældet så ville bios'en da starte op i det mindste.
Avatar billede hatc11 Nybegynder
31. januar 2007 - 01:25 #1
Det skal lige siges at maskinen har lige virket. Jeg har geninstalleret windows og derefter slukket den og transporteret den i bil 40 km til en kammerat (den lå på sædet ved siden af mig) derefter sat i stik igen og så var problemet der. Nu har jeg taget den med hjem igen og har så testet de forskellige hardware osv.
31. januar 2007 - 04:19 #2
den poster normalt ikke hvis det er fejl i ram, har du også testet CPU ?
Avatar billede haverslev Novice
31. januar 2007 - 08:32 #3
2 ting der lige springer i øjnene.
Ingen billede på noget tidspunkt og flyttet maskinen !

Prøv at checke om der skulle være bukket/brækket et ben i stikket ti skærmen.

Hvis bundkortet har on-board grafik og der er et andet grafikkort i også, har du sat skærmstikket i det rigtige stik på pc`en?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
31. januar 2007 - 13:19 #4
prøv at resette din bios via jumper (ved batteri er der en jumper denne skal lige flyttes så den resetter og derefter flyttes tilbage. (har hjulpet mig ved et lign prob)
Avatar billede hatc11 Nybegynder
31. januar 2007 - 17:39 #5
rene-petersen> Jeg da mene at hvis rammen ikke virker så vil den da alligevel starte bios'en op ik!. CPU'en ved jeg ikke hvordan jeg kan teste, hvis du har en måde at gøre det på vil jeg da gerne høre om det.

Haverslev> Der er ikke brækket/bukket nogle ben, og jeg har prøve at tage grafikkortet ud og sat den i on-board kortet, og ligeledes har jeg prøvet med grafikkortet isat.

cyberspace, Jeg har også lige prøvet at resette den 2 gange for at være sikker intet nyt !!, Jeg har også skiftet skærm bare for sikkerhedsskyld.

Andre idéer !!!  Jeg vil gerne kunne teste CPU'en men er der nogen der har en måde at gøre det på ?
31. januar 2007 - 17:42 #6
cpu tester man i et andet buindkort, og nej har man ramfejl er det ikke sikkert at der komemr noget på skærmen, nogle bundkort gør, andre gør ikke, så du kan ikke sige det med sikkerhed
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
31. januar 2007 - 23:29 #7
Hejsa.. Det lyder ikke somom du har pillet ved det, men jeg havde lignende problem med et asus bundkort, hvor man kan indstille fsb på bundkortet vha. nogle små kontakter.. Har du i så fald chekket dem??

VH
Lyhne2
Avatar billede hatc11 Nybegynder
01. februar 2007 - 19:46 #8
Lyhne2> Lyder spændene !!, men jeg sidder med et Aopen "MX46-533GN" hvordan skal jeg tjekke det ?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 19:49 #9
hvorfor skulle der pludselig være ændret på nogle jumpere ? det kan jeg ikke helt se hvordan det skulle kunne ske.
Avatar billede hatc11 Nybegynder
01. februar 2007 - 19:51 #10
rene-petersen> Nu har jeg testet CPU'en på et andet bundkort og den virker perfekt. Jeg satte også en ny CPU i det gamle bundkort, men det var det samme problem.
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 19:52 #11
har du kontrolleret rammen ? (jeg er rene-petersen, men med min gamle profil igen)
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2007 - 19:53 #12
Enig i 01/02-2007 19:49:08

Kommer der i det hele taget et billede i opstarten af pc`en - Bios  ?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 19:57 #13
nope ikke ifølge spørgsmålet citat: men der kommer ingen skærmbilled på noget tidspunkt.
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2007 - 20:09 #14
Ja ok, det var da spg. blev oprettet, men nu er der jo lavet lidt ændringer i hardwaren og måske kommet et "bios" billede ;o)

Har du haft bundkortet ude eller lavet nogle ændringer, så bundkortet evt. kan røre kabinettet ?
Avatar billede hatc11 Nybegynder
01. februar 2007 - 20:44 #15
haverslev> der sker absolut intet på skærmen, ingen opstart, ingen bios, ingen lyd fra bundkort intet !!
Jeg har strippet kabinettet og lagt alt ud på spisebordet, s der er nemmere at komme til, men jeg har ikke lave nogle hardware ændringer imellem at den ville starte og da den ikke ville starte.
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2007 - 21:20 #16
Hmm, det er mærkeligt. Har du prøvet en anden Strømforsyning også ?
Ellers er der jo snart kun bundkortet, der kan være en fejl på.
Avatar billede hatc11 Nybegynder
01. februar 2007 - 22:02 #17
haverslev> Ja jeg har skiftet strømforsyning, det eneste jeg ikke har testet er bundkortet og rammen.  Hvis jeg tager rammen over på det andet bundkort så hyler den bare, men jeg regner med at det er fordi at det "gode "bundkort ikke understøtter pc333 ram. den bruger pc266 normalvis.
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 22:05 #18
pc333 er hurtigere end 266, og kan sagtens køre som 266 (det er jo langsommere) så alt tyder på det er defekt ram ;) (som jeg skrev 31/01-2007 04:19:08 :P)
Avatar billede hatc11 Nybegynder
02. februar 2007 - 01:15 #19
screem_bille> "01/02-2007 22:02:01"  Det "gode" bundkort understøtter "kun" 266, og "dårlige" bundkort understøtter 333. så hvis jeg som skrevet sætter 333 i den som kun understøtter så hyler bundkortet (det gode bundkort)
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 01:19 #20
ja fordi dine ram er defekt (det tyder det ihvertfald på som jeg hele tiden har skrevet), et bundkort der kan køre med 266 kan også benytte 333, da 333 er bagufkompatibelt, og derfor neddrosler sig til at køre 266, så når det hyler er det da en stor indikation på at rammen er defekt.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. februar 2007 - 15:04 #21
du kan checke fejl (bip) koder her http://www.wilsonweb.dk/index.php?id=109
Avatar billede hatc11 Nybegynder
23. februar 2007 - 23:29 #22
Cyberspace > som der står i min indledning : "......Der kommer heller IKKE nogen bib-lyde fra bundkortet (heller ikke ved opstart)" men ellers var det da en af mulighederne.  - Jeg forsøger i øjeblikket at få fat på et bundkort magen til den jeg har men det er ikke lykkes mig endnu.
Avatar billede hatc11 Nybegynder
01. april 2007 - 21:12 #23
Nå, nu har jeg købt noget nyt ram og testet det på det defekte bundkort, stadigvæk ingen virkning !!!, Jeg må udlede heraf at det er bundkortet som er stået af.
Avatar billede haverslev Novice
01. april 2007 - 21:22 #24
"Jeg må udlede heraf at det er bundkortet som er stået af."

Det var desværre også den konklusion jeg kom frem til : 01/02-2007 21:20:59http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede hatc11 Nybegynder
10. april 2007 - 22:38 #25
Ja, menså kom der en afslutning på denne tråd, de viste sig at være bundkortet som var gået sig en tur. Screem_brille har været så venlig at guide mig til et nyt bundkort, men der er en helt anden tråd, men endnu engang tak for hjælpen. Haverslev, de var vel dig der kom nærmest så jeg smider lidt points til dig.