Avatar billede heinowic Nybegynder
30. januar 2007 - 11:14 Der er 5 kommentarer

computer der bare ikke vil virke lige meget hvad jeg gør!

Hej Eksperter,

Jeg har snart i mange år bygget computere selv og videre også arbejdet med det i flere forskellige firmaerne, og vil karakterisere mig som forholdsvis kyndig i forhold til bygge computere mv.

jeg har dog været ved at lave et mediacenter, som jeg simpelthen ikke kan få til at virker næsten uafhængigt af hvad jeg gør, når jeg får løst et problem dukker der et nyt op, og mange gange er det fuldstændig vilkårligt hvornår fejlene optræder.

jeg har tidligere haft samme maskine siddende i et andet kabinet, hvor det ikke bragt nogle problemer overhovedet - det kunne måske antyde at det var kabinettet der gav problemerne hvilket jeg dog finder yderst besynderligt, da det er samme strømforsyning jeg bruger.

Problemerne har været mange men her lister jeg nogle af de jeg synes er mest underlige:
- Jeg har ikke kunne lukke Windows ned. når den kommer til skærmbilledet "lukker windows" fryser den.
- Når jeg slutter mit DVD-drev til, virker grafikkortet ikke - dvs. der kommer intet skærmbillede frem.
- Nogle gange vil grafikkortet ikke vise noget billede under nogen omstændigheder og igen er det helt vilkårligt.
-keyboardet virker nogle gange ikke.

og der kunne nævnes flere.

jeg ved ikke om det er bundkortet eller måske strømforsyningen der er problemet, eller noget helt tredje! PSU har et max load på 360w og det er en athlon64 3200 CPU i maskinen. jeg har prøvet med to forskellige grafikkort som begge virker i andre maskiner! er det nogen der har nogen som helst ideer til hvad jeg kunne gøre? jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal starte min fejlfinding!

Ser frem at høre fra jer. ;)
30. januar 2007 - 11:18 #1
<heinowic>: Forsigtig bemærkning -> http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=heinowic&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp ...
Du får flere svar/reaktioner på dit spm. hvis DU også pænt vender tilbage ... Eller 'gider' folk ikke... *S*

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede heinowic Nybegynder
30. januar 2007 - 20:31 #2
dr1 - Er taget til efterretning! (SORRY) Kunne det måske tænkes at du ville give mig en hånd? ;)
Avatar billede makse Nybegynder
31. januar 2007 - 23:28 #3
Har du prøvet at samle computeren udenfor kabinettet?
Prøv evt. med et andet sata/ide- og strøm-kabel til harddisk og dvd-drev.

Se også efter, om bundkortet er i direkte kontakt med kabinettet nogle steder.
Og at det er monteret rigtigt på bundkortspladen.
Hvis ikke, kan det medføre kortslutninger, som kan give mange mystiske fejl.
Avatar billede heinowic Nybegynder
01. februar 2007 - 18:25 #4
makse - jeg har prøvet alle de ting du nævner. Lige nu er bundkortet placeret uden for kabinettet, og det eneste det er tilsluttet er grafikkortet. ingen optiske drev eller harddiske.Skærmen er stadig lige så sort som jeg er tom for ideer! lyder det som en bundkort fejl eller størmforsyning? der kommer en ny strømforsyning her i aften, men jeg er dog ikke sikker på det er den, begge blæsere køre fint(CPU + GPU)
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2007 - 19:27 #5
Har du prøvet med et andet tastatur og mus?
Og du har checket at cpu køleren sidder rigtigt fast? (Regner jeg med)

En defekt PSU er bestemt ikke et dårligt bud. Hvis du er heldig, så et det bare PSU'en der skal skiftes. Nu har du husket at tilslutte alle strømstik til bundkortet?

Hvad med ram, har du prøvet med noget andet der?