Avatar billede kent-s-t Nybegynder
30. januar 2007 - 10:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opstart / msconfig

Når jeg indtaster msconfig, kan jeg se, at der er en hulens masse programmer fra "Acer", der er sat til at starte op, men hvor mange af dem er strengt taget nødvendige for opstarten???
Acer eDSloader,  Acer ePresentation osv....

Opstarten tager over 2 min, og det synes jeg er meget for en spritny pc

Jeg har fjernet messenger, så den ikke også tager tid.

Mvh
Kent
30. januar 2007 - 10:08 #1
... typisk "Acer" (og også andre!)

Alternativ til "MSConfig":
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#startupmonitor

Så ka' du selv klikke til/fra og se hvad det giver...
30. januar 2007 - 10:08 #2
Yderliger tips: Brug DVALE funktionen !!!

En guide herfra -> http://www.eu-energystar.org/da/da_024.htm#win2kxp

Pointe: Et kort tryk på din PowerON/OFF knap og alt indhold i din fysiske RAM bliver skrevet i én stor fil (af samme størrelse som din fysiske RAM) - og PC'en slukker med det samme HELT. Overstået på ~20-30 sekunder.
Ved PowerON (gen)indlæses indholdet i førnævnte fil tilbage til RAM og vupti er alt hurtigt på plads igen... Overstået på ~20-30 sekunder.
Og du om så har gang i diverse programmer/dokumenter/hjemmeside/mail/musik/spil ... det er præcist hvor du var før...
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
30. januar 2007 - 10:14 #3
Takker dr1. smid lige et svar
30. januar 2007 - 10:32 #4
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
30. januar 2007 - 10:34 #5
...og ping - der var en accept ;-)