Avatar billede danceswithmodems Nybegynder
26. maj 2001 - 05:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pentium 4 stik

Hejsa,

Nogle der ved om man kan få en omformer så ens almindelige atx PSU kan køre med P4?
Avatar billede dar Nybegynder
26. maj 2001 - 12:48 #1
Jeg har ikke hørt om det.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
26. maj 2001 - 14:41 #2
Har heller ikke hørt om det, men de laver nogle feeeede strømforsyninger til P4.....kan erhverves for 450.- kr......har lige købt en, og den kører som en drøm.......:-)
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. maj 2001 - 16:25 #3
..Og du hedder mr.athlon.. tsk tsk
Avatar billede danceswithmodems Nybegynder
26. maj 2001 - 17:05 #4
Øv. Jeg er lidt træt at skulle skifte min nuværende strømforsyning ud (Enermax 330W modificeret af Noice Control)
Mr. Athlon: Kunne du fortælle hvilken strømforsyning det er og hvor jeg kan købe den?
nomiz: Nu er strømforsyningen nok ikke kun til P4 så skal man ikke gætte på at han bruger Athlon.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
26. maj 2001 - 17:20 #5
dancewithmodems > Jamen det kan jeg egentlig godt følge dig i....:-)
Det ville jeg også selv være....
Strømforsyningen er en ATX 300W.......faktisk en helt normal 300w, men den yder lidt flere Amp. på dine 12V tilslutninger...men det er jo ikke ligefrem nogen dårlig ting....jeg købte den inde på Falkoner Allé.....næsten oppe ved Frederiksberg Centret, i en lille pc-biks på samme side som centret.....

Og JO......I kan roligt gætte på at jeg bruger Athlon.....*LOL*
Avatar billede driis Nybegynder
27. maj 2001 - 16:40 #6
Det er nok bedst med en rigtig P4 strømforsyning, men det skulle kunne lade sig gøre.

Citat fra www.tomshardware.com :
\"Pentium 4 requires a new kind of power supply that ensures the delivery of 10-12 A from the 12V line of the power supply. This results in the need for additional connectors that can carry this current. Although we managed to run all of our Pentium 4 test motherboards with a normal power supply as well, we encourage every Pentium 4 owner to ensure he\'s got one of the new power supplies that come with two additional connectors that need to be plugged into the motherboard. \"

http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001120/p4-13.html
Avatar billede danceswithmodems Nybegynder
30. maj 2001 - 19:44 #7
Jeg tager en kigger på siden selvom det ser ud til at jeg ikke skal have P4 lige nu da jeg skal til at købe ny SCSI controller efter den gamle fes af. Tak for info´en  :o)