Avatar billede kongejens Nybegynder
29. januar 2007 - 15:53 Der er 9 kommentarer

åbne port 8661

hej

jeg har en cybercity forbindelse med et zyxel 660r-61 modem. jeg har på den forbindelse efterfølgende påsat min egen linksys router. hvordan åbner jeg port 8661 i den forbindelse?

mhv jens
Avatar billede mcgoat Nybegynder
29. januar 2007 - 16:03 #1
Er der er web interface til routeren?

Så er der nok et punkt der hedder NAT / Port forward.

Der går du ind og siger der skal åbnes for port 8661 til IP: X.X.X.X som er IP på din computer
Avatar billede kongejens Nybegynder
29. januar 2007 - 19:52 #2
det er der i mit modem, og i min router, men skal jeg åbne den i både modem og i router?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
29. januar 2007 - 20:41 #3
ehh.. du skulle da helst ikke kunne NAT'te i dit modem
Avatar billede kongejens Nybegynder
29. januar 2007 - 20:55 #4
det er et modem/router, og jeg har efterfølgende påsat en trådløs router
Avatar billede mcgoat Nybegynder
29. januar 2007 - 21:01 #5
Så skal du bare NAT'te alle porte fra modem/router over til router nr2, og derefter lave en NATning fra den til din computer
Avatar billede kongejens Nybegynder
29. januar 2007 - 21:36 #6
nu er jeg med.. en der har en guide til at gøre det i en linksys BEFW11S4 ?
Avatar billede jtm Nybegynder
01. februar 2007 - 09:58 #7
Avatar billede dre123 Nybegynder
20. marts 2007 - 15:39 #8
Hej

Jeg har samme problem med at åbne/forwarde en port med samme Zyxel 660r-61 ADSL2 modem/router. Har efterfølgende en trådløs 3COM officeconnect router!

3com trådløs Router har IP-adresse 192.168.1.1.  Den står også opsat som DHCP server.
Under menuen firewall er den valgte port åbnet til TCP/UDP til min PC's IP-adresse 192.168.1.2

I Zyxel har jeg under NAT/PORT FORWARD valgt en user define setting med start og end på den valgte port og under SERVER IP ADDRESS har jeg 192.168.1.1 (adressen på den trådløse router)

Under default server: IP adress er 192.168.1.1

Hvad mener i med at NAT'te alle porte over til router nr2??

Under device information i Zyxel adsl2 modem/router står følgende:

    WAN Information
        - DSL Mode:     ADSL_G.dmt
        - IP Address:     85.xxx.xxx.xxx
        - IP Subnet Mask:    255.255.255.255
        - Default Gateway:    N/A
        - VPI/VCI:    0/35

LAN Information
        - IP Address:    10.0.0.1
        - IP Subnet Mask:    255.255.255.0
        - DHCP:    Server

Er der nogle der kan svare på hvad jeg gør forkert, og hvilken ændring der skal til i Zyxel 660r-61 modem/routeren?

På forhånd tusinde tak!
Avatar billede carlodk Nybegynder
02. januar 2008 - 21:16 #9
Hvis det er sådan at du skal have din 3Com OfficeConnect Router til at styre alt trafik, så skal du lave en default server til den på 10.0.0.2, altså den første IP som din ZyXEL Router sender ud.