Avatar billede kdlarsen Nybegynder
29. januar 2007 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook mister forbindelsen til serveren

Har efterhånden haft et kedeligt problem et stykke tid..

Vi har en hel del Outlook 2000 og Outlook 2003 brugere der somme tider mister forbindelsen til en Exchange Server2003 vi har stående..
Det sker kun for nogen men 10-15 gange om dagen!
Har prøvet at sætten en "ping" igang til serveren og den er der forbindelse med hele tiden men alligevel popper den op med at "Outlook har mistet forbindelsen til Exchange Serveren"

Er der nogen der har en god forklaring og evt. en løsning???

Hilsen
Kdlarsen
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 16:08 #1
Prøv i første omgang at se i windows eventlog'en på exchange serveren, om der er nogle problemer med en service der genstarter.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 16:11 #2
det kan jo være exchange store som bliver droppet og hvis service er sat op til automatisk restart ved fejl ryger brugerne automatisk på igen
Avatar billede kdlarsen Nybegynder
30. januar 2007 - 08:31 #3
Umiddelbart er der ingen kritiske fejl i eventloggen! Hvilken service er det du mener der evt. kunne være sat til autorestart ??
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 19:39 #4
Microsoft Exchange store, mener jeg den hedder :O)
Avatar billede glargaard Nybegynder
14. februar 2007 - 14:07 #5
Er der en VPN client på PC'erne, så kan det være en konflikt mellem exchange serveren og VPN'en. Det kan løses ved at installere en ny policy server på firewallen.
Avatar billede kdlarsen Nybegynder
09. november 2007 - 09:37 #6
slut