Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 11:47 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Autostart på usb memory stik

Nogen der ved om man kan lægge en autostart på en en usb lager  ting? F.eks til præsentation .. så når man putter den i USB porten så popper en præsentation op..
Avatar billede nva Praktikant
29. januar 2007 - 11:49 #1
Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
29. januar 2007 - 11:50 #2
Har selv siddet med det samme problem, men har stadig ikke fundet nogen måder at gøre det på.. så vil sige nej..
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 11:55 #3
Fandt det her program som næsten kan klare det.. , men det starter også selv op.. http://www.newfreedownloads.com/download-MyPendrive.ht , så min tænke er at det må kunne løses..
Avatar billede nva Praktikant
29. januar 2007 - 11:59 #4
Mon ikke det program skal installeres på pc'en for at det virker og ikke lægges på usb-sticken?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 12:26 #5
Programmet bliver instaleret på USBén.. men det virker ikke på alle com.
Avatar billede thov Forsker
29. januar 2007 - 19:42 #6
Det er nemt at få en USB pendrive til at boote i DOS (med deraf følgende begrænsninger).
Der findes USB pendrives med indbygget CPU og Linux, det er en hel del bedre - endelig kan man installere et CF-kort, som får computeren til at tro, at det er et CD-drev/harddisk.
http://mach5products.com/merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=CF
Desværre kan man nok ikke bruge CF løsningen på andre computere, end den der er installeret på.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
29. januar 2007 - 21:32 #7
det du efterlyser er den samme funktion som på en cd, og det virker på præcis samme måde.
en præsentation i m$ powerpoint der bliver pakket til en usb nøgle har autorun så når du sætter den i starter powerpoint fremviser
og inden der er nogen der banker mig i hovedet, så er det i menuen filer> pakke til cd> der vælger du kopier til mappe (din usb nøgle)

du kan starte alt på din usb nøgle via en autorun.inf
Den skal laves lige som til en cd
f.eks.......

[autorun]
ICON=.\DepFrz.ico
OPEN="SETUP.EXE"

Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 22:07 #8
Kigger på det i morgen, men det virker jo lovende..
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2007 - 10:27 #9
Det med at programmet selv starter op (29/01-2007 11:55:12) kan du løse ved at fjerne markering for om du vil starte user interface ( noget i den stil ). Jeg har leget lidt med det, men det virker kun på min egen pc men ikke på andres :(
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 10:46 #10
1. Har prøvet begge metoder som (cool m f) beskrev, men uden held..
PPt virked ikke.. har lige et spærsmål til koden. Skal der være "" omkring og skal EXE stå med stort..?

2. til (nva) Jeg kan også få det til at virke på min egen maskine, men tænken er at det skal virke på de fleste maskiner..
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. januar 2007 - 11:06 #11
ok, der var jeg lige lidt hurtig, den opretter en mappe på din usbnøgle med alle tingene i, kopier alle filerne ud i roden af din usbnøgle istedet for, så virker det.

alternativt kan du jo starte med at lade powerpoint gemme på skrivebordet og så selv åbne mappen og kopiere indholdet over på din usbnøgle (i roden af den)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 11:15 #12
spærsmål til koden. Skal der være (" ") omkring og skal (EXE) stå med stort..?
Måske det er mig der fatter 0 , men igen Hvorfor skal jeg lave en mappe på USB nøglen og derefter kopierer inholdet til roden..?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. januar 2007 - 11:29 #13
exe behøver ikke stå med stort og det er heller ikke nødvendigt med "" omkring medmindre at der er mellemrum i fil eller stinavn

du skal netop IKKE lave en mappe på usbnøglen, filerne skal ligge i roden
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. januar 2007 - 11:37 #14
her er indholdet af autorun på min usbnøgle (ligger i roden)

[autorun]
open=pptview.exe /L "playlist.txt"
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
30. januar 2007 - 12:18 #15
sidder med samme problem - men som jeg læser alt det her er det hvis man har et powerpoint præs. Men hvis man nu bare skal starte en exe. file. Jeg har foreksempel lavet en file i Flash og exporteret den som swf. self. og derefter brugt et program til at convertere den til en exe file. Den spec. exe. file skal bare auto starte.. ?
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2007 - 08:30 #16
Såvidt jeg kan se så virker det MyPenDrive kun på de pc'er, der har installeret USBAutoStart. Der skal altså være noget installeret på både USB-stikken og på den enkelte pc og så er det jo ikke særligt anvendeligt. Derfor virkede det på min men ikke på andre pc'er som jeg satte stikken i.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2007 - 16:10 #17
Hej og tak for de mange svar.... Men det virker ikke rigtig efter hensigten..
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. februar 2007 - 21:59 #18
hmmm er meget flov, har nemmelig lige opdaget at det kun virker på min gamle usbnøgle og ikke på den nye.
så jeg begyndte at undersøge det lidt nærmere og fandt frem til at min nye 2gb kingston havner i kategorien "enheder til flytbare medier", det gør min gamle 64mb usbnøgle ikke. den havner i kategorien "harddiskdrev"
lidt søgen i google gav mig så denne her:

http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/usbfaq.mspx

Q: What must I do to trigger Autorun on my USB storage device?
The Autorun capabilities are restricted to CD-ROM drives and fixed disk drives. If you need to make a USB storage device perform Autorun, the device must not be marked as a removable media device and the device must contain an Autorun.inf file and a startup application.

The removable media device setting is a flag contained within the SCSI Inquiry Data response to the SCSI Inquiry command. Bit 7 of byte 1 (indexed from 0) is the Removable Media Bit (RMB). A RMB set to zero indicates that the device is not a removable media device. A RMB of one indicates that the device is a removable media device. Drivers obtain this information by using the StorageDeviceProperty request.

så resaultatet må jo være at det kan sagtens lade sig gøre, når bare man har den rigtige usbnøgle.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. februar 2007 - 23:54 #19
ok, det nærmeste jeg kan komme autorun på min nye kingston er det her:

[autorun]
open=Netscan.exe
action=kør mit program

den starter ikke op automatisk, men det eneste jeg skal gøre, er at trykke på enter når jeg har sat usbnøglen i, og så starter den op.

faldt også lige over dette her link, her står alt hvad der er værd at vide om autorun.inf

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/programmersguide/shell_basics/shell_basics_extending/autorun/autoplay_cmds.asp
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2007 - 11:04 #20
Tak.. for hjælpen.. smid et svar (cool m f)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
02. februar 2007 - 12:31 #21
næ tak, tag du bare point selv
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2007 - 13:05 #22
ok
Avatar billede nva Praktikant
02. februar 2007 - 13:25 #23
Det rigtige svar må være at det IKKE kan lade sig gøre, såfremt USB-stikken bliver genkendt af system som et 'removable media device'. Så det vil oftest være umuligt - som antydet fra starten af tråden ;)
Skriver bare dette som en slags opsummering, hvis nogen skulle komme forbi. Ret mig hvis i er uenige.