Avatar billede dhans Nybegynder
29. januar 2007 - 07:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Automatisk Udskrivning

Jeg har 85 Grupper hvor jeg har medhjælper fordelt på..
Hvordan får jeg Access til automatisk at udskrive dem dem i grupper?? det skal være sådan at når den har taget en gruppe og den når til enden så skal den starte på en ny....
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 08:38 #1
Du skal under egenskaber sortering/gruppering vælge dine "grupper" og så sætte sidehoved på!~)
Avatar billede dhans Nybegynder
29. januar 2007 - 14:44 #2
Det har jeg prøvet, men det virker ikke...  jeg prøver lige at forklar det på en anden måde... Jeg har 85 Grupper som er det arbejds sted hvor med hjælper en arbejder på, under en gruppe kan der være 100 Medhjælper med navn,Adresse og arbejds-sted og hvad vi nu ellers bruger i alt er der 2300 medhjælper.. jeg vil gerne have en knap så alle medhjælperne bliver prindet ud automatisk, Jeg har lavet en raport hvorman kan skrive at man gerne vil have lister fra Grilen, Wc eller hvilke bod man nu gerne vil udskrive.. men hvordan laver jeg en knap så den bare udskriver alle på en gang??? hvis ikke forstår så bare spør...
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2007 - 17:14 #3
De lister der udskriver en bod, WC eller lign må nødvendigvis have et kriterie. Hvis dette kriterie ligger i VBA kommandoen, burde du kunne udskrive alle medhjælpere med udskrivningskommandoen i en anden knap uden kriterie.

Hvis kriteriet ligger i forespørgslen, skal den rapport der skal vise alle nødvendigvis få postkilde fra en anden forespørgsel uden kriterie.
Avatar billede dhans Nybegynder
29. januar 2007 - 17:20 #4
Hej Mugs
kriterie ligger i en forspørsel, når jeg trykker på knakken kommer den og spørg den om hvilket arbejds sted den skal udskrive når du har skrevet det så begynder den at udskrive... hvordan får jeg den til at udskrive alle grupperne???
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2007 - 17:57 #5
Så er du nødt til at lave en ny forespørgsel uden kriterie. Blot kopier den du har til f.eks QRY2. Derefter fjerner du kriteriet.

Kopier ligeledes din rapport og kald den RPT2. Åbn RPT2 i designvisning og i egenskabsarket i fanen data ændrer du postkilden til QRY2.

Lav derefter en ny knap og udskriv RPT2 derfra. Så kører det.
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2007 - 17:59 #6
Du kan også flytte kriteriet ind i udskrivningskommandoen således:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[TABELNAVN]![FELTNAVN]= 'WC'"

På den måde kan du beholde din rapport og forespørgsel uden kriterie.
Avatar billede dhans Nybegynder
29. januar 2007 - 18:14 #7
Når jeg laver det du lige har skrevet så (Så er du nødt til at lave en ny forespørgsel uden kriterie. Blot kopier den du har til f.eks QRY2. Derefter fjerner du kriteriet.
Kopier ligeledes din rapport og kald den RPT2. Åbn RPT2 i designvisning og i egenskabsarket i fanen data ændrer du postkilden til QRY2.
Lav derefter en ny knap og udskriv RPT2 derfra. Så kører det.) så har du jo fjerner mit kriteriet så kommer de bare i en blandet landhandel.. den soter ikke efter arbejds sted, og den stopper ikke når den når til enden af et arbejds-sted, det skal være sådan at det kommer arbejds-sted vis og den stopper på den side når der ikke er flere i det atbejds sted, og starter på en ny side med det næste arbejds sted
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2007 - 18:18 #8
Sorter din forespørgsel!
Eller i raporten skal du gruppere efter f.eks arbejdssted og vælg at vise gruppehoved og gruppefod og sæt hold sammen til Ja. Du kan evt. sætte et linieskift i gruppefoden.
Avatar billede dhans Nybegynder
29. januar 2007 - 18:40 #9
Hvordan laver jeg et automatisk side skift når der ikke er flere medhjælper i Gruppen
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2007 - 18:41 #10
Tag et sideskift fra værktøjskassen og sæt det i gruppefoden
Avatar billede dhans Nybegynder
29. januar 2007 - 18:49 #11
Det virker ikke....
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2007 - 18:51 #12
Det skal det. Kan du sende din db til:

mugs snabelting mail.dk

Husk at zipe og gortøl mig hvilken rapport du arbejder med.