Avatar billede sigaard1 Nybegynder
29. januar 2007 - 01:57 Der er 9 kommentarer

Usb port slukker ikke..

Hej..
Jeg har købt en microsoft wireless notebook optical mouse 4000, og den kører igennem en lille stick i usb porten.. (min computer er en Acer aspire 3680).. Da jeg tit er væk fra computeren i længere tid, vil jeg gerne have computeren til at gå på pauseskærm, men det vil den ikke, når den lille stick er i usb porten.. tager jeg den ud, fungerer det som det skal.. hvad kan jeg gøre for at få det til at funke..

sigaard
Avatar billede gratis Nybegynder
29. januar 2007 - 04:16 #1
I Enhedsorientering > Musen's Egenskaber, se om der er et faneblad der hedder"Power Management" eller någet der ligner, hvor du ka stille på om den skal ha lov til at tænde/slukke for strømmen.
Avatar billede sigaard1 Nybegynder
29. januar 2007 - 11:49 #2
Det har jeg undersøgt.. men det er der ikke.. der er ikke noget faneblad, hvor man kan indstille strøm osv.. fanebladene er sm følger: egenskaber, avancerede indstillinger, driver, detaljer og ressourcer..

sigaard
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 13:14 #3
Prøv med at holde de 2 musetaster (venstre/højre) nede samtidig i få sekunder - der er nogle af mouse'ne der er indrettet med strømsparer og da slukker man for dem på den måde
Avatar billede sigaard1 Nybegynder
29. januar 2007 - 16:34 #4
det er selve usb sticken den er gal med... det er den der ikke slukker.. den bliver ved med at køre, og så vil min pauseskærm ikke begynde..

sigaard
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2007 - 18:31 #5
Har du prøvet at kigge her:  Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "USB-controllere" > Dobbeltklik hver "USB-rodhub" en ad gangen > Strømstyring > Sæt mærke i "Tillad computeren at slukke...." > OK.
Avatar billede sigaard1 Nybegynder
30. januar 2007 - 19:42 #6
der er sat flueben i allesammen.. forvirrende ikke..

sigaard
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2007 - 20:16 #7
Du kunne måske bare pille USB-sticken ud hver gang ;)

Er der noget, du kan ændre i indstillinger her:  Kontrolpanel > Strømstyring > Strømstyringsmodeller.
Avatar billede sigaard1 Nybegynder
03. februar 2007 - 17:23 #8
nope.. ingenting der kan ændres der.. er begyndt at pille usb sticken ud hver gang.. men det er jo ikke kige det der er meningen..

sigaard
Avatar billede milter Ekspert
07. februar 2007 - 22:11 #9
Hvis din computer har mulighed for at "disable USB-legacy" i BIOS, kunne det måske løse problemet. Ulempen ved det er, at det kan skabe andre problemer. Prøv at læse linket herunder:

http://www.intel.com/support/peripherals/sb/cs-011939.htm