Avatar billede Slettet bruger
24. november 1999 - 08:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netværk wake up on lan

allo hallo
er der nogen der ved hvordan wake-up-on lan funker??
jeg har 2 pcér på netværk hvor den ene har wake-up-on lan
både kabinettet og bundkortet og netværks kortet har funktionen.

skal bege pcere have wake up?
skal man have speciel software??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. november 1999 - 10:12 #1
Det burde virke hvis den der understøtter skal vækkes...
Den der ikke understøtter det, tror jeg ikke du får til at virke...
Prøv det, sæt det op på den der har understøttelse for WOL, sæt den i standby/SleepMode og prøv at kontakte den fra den anden computer...vågner den, tjaa.. så virker det jo!
Avatar billede greven Nybegynder
19. december 1999 - 22:16 #2
Du kan godt få "vækket" PCén med WOL fra den PC uden, men ikke omvendt uden der er WOL i begge.
Der skal benyttes noget software der kan "trikke" WOL kortet og derved starte PCéren.
Hvad vil du bruge WOL til ???. Hvis det er til software distribution så har IBM har noget software der hedder UMB.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 1999 - 19:28 #3
jeg skal bruge det til en pcer der har en printer til, som står slukket og så har jeg to pcer som jeg vil skrive ud fra
og så skal den med printeren starte når man trykker på udskriv kan det due?
Avatar billede webm@ster Nybegynder
03. januar 2000 - 03:22 #4
HVAD MED AT UDDDELE NOGLE POINT!!!!