Avatar billede panus Nybegynder
28. januar 2007 - 16:48 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i Højtalere

Hej

Har lige købt en ny computer fra Topdata og alt virker som det skal bortset fra en ting. Højtalerne. Jeg har lige installeret windows XP og tilsluttet mine højtalere som de skal, men trods det er der stadig ingen lyd.

Hvis jeg forsøger at gå ind i "Lydstyrke" under "underholdning", får jeg beskeden: Der er ingen aktive mixerenheder tilgængelige. Dette synes at gå igen, for hvis jeg går ind under "egenskaber for lyde og enheder" er alt kun "gråt/gennemsigtigt" og der er ikke registreret nogen højtalere. Mine højtaler er hedder "Speaker x1000" og jeg har ikke kunne finde nogen driver.

Vil blive meget taknemmelig hvis nogen kunne løse mit problem.

Panus
28. januar 2007 - 17:01 #1
"...har lige installeret ... " ->
Det er nok et ? om at du mangler de korrekte drivers passende til din hardware !!!

Som vi også snakkede om ved http://www.eksperten.dk/spm/758787 ?!? mht Grafikdriver...
Avatar billede panus Nybegynder
28. januar 2007 - 17:30 #3
JA vil da gerne følge op på mit spørgsmål omkring grafikkort i går. Det virker fint nu så tak for det. Men ved stadig ikke hvor jeg vil kunne finde en driver til mine nuværende højtalere? har prøvet at søge på modellen x1000 men dette giver ikke noget brugbart resultat.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. januar 2007 - 17:51 #4
Du kan bruge dette program til at finde ud af hvad dit lydkort hedder, og hvor du skal hente drivere til det.

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede panus Nybegynder
28. januar 2007 - 18:33 #5
Hej mange tak for programmet har prøvet at scanne den nu.

herefter får jeg en meget lang rapport men hvad bør jeg kigge efter og hvad skal jeg gøre derefter`?

Vh Panus
28. januar 2007 - 20:11 #6
For en go' ordens skyld:
... Der er ikke driver til din _HØJTALER_ men den software/driver i selve PC'en det drejer sig om !!!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. januar 2007 - 20:16 #7
Se under enheder>Windows enheder>enheder til lyd, video og spil.
Avatar billede panus Nybegynder
29. januar 2007 - 08:35 #8
Efter at have brugt programmet som du foreslog er følgende "ting" dukket op:
[ Enheder til lyd, video og spil / Codecs til lydenheder ]

  Enheds Egenskaber:
  Driver Beskrivelse  Codecs til lydenheder
  Driver Dato  01-07-2001
  Driver Version  5.1.2535.0
  Driver Leverandør  Microsoft
  INF Fil  wave.inf
  Hardware ID  MS_MMACM

Er det her problemet er?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. januar 2007 - 09:59 #9
Et sted der hvor kigger skal st navnet på dit lydkort være, og længere nede siden ligger der så forslag om, hvor du kan hente en ny driver til dit lydkort. :)
Avatar billede panus Nybegynder
29. januar 2007 - 12:09 #10
Hej

Har kigger rapporten igennem igen men stadig intet forslag til hvor jeg kan hente ny driver :S

Mit motherboard hedder: DMIMOBO: Foxconn 662 7MA  og har været inde og søge på nettet hvor jeg har fundet frem til følgende:
http://www.foxconnchannel.com/en-us/service/Downloads.aspx vil en af disse downloads kunne hjælpe mig?

er en smule forvirret så "correct me if i am wrong" ...

Tak for alt hjælp
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. januar 2007 - 13:34 #11
Du burde kunne finde det et sted i Everest selvom det eventuelt er et onboard lydkort.
Ellers må du ringe til Topdata og få at vide hvad lydkortet hedder, men du burde også have fået cd med audio drivere eller chipset med.
Avatar billede panus Nybegynder
29. januar 2007 - 13:54 #12
Ja er helt enig, tror jeg prøver at tage kontakt til topdata i dag. Kan jeg kopiere hele rapporten ind her ellers så du måske kan se det?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. januar 2007 - 13:57 #13
Næ, det er ikke nødvendigt, du burde kunne se det der hvor jeg tidligere foreslog.

Se under enheder>Windows enheder>enheder til lyd, video og spil.
29. januar 2007 - 14:34 #14
... fortæl i fulde navn hvad din putter hedder...
29. januar 2007 - 14:34 #15
Avatar billede panus Nybegynder
29. januar 2007 - 15:21 #16
Tak for programmet har downloadet og installeret det.

Har kigget det hele igennem men synes der burde stå noget lignende "soundcard" eller?

Under "enheder til lyd video og spil" står der kun disse 5- kategorier:
-drivere til ældre lydenheder
-mediestyringsenheder
-ældre videocaptureenheder
-microsoft Kernel System Audio
-drivere til ældre lydenheder

Min computer er samlet ved topdata og kan ses her: http://www.topdata.dk/product.asp?product=3472&sub=290&page=1

Du spørger samtidig om hvad min computer hedder, her er jeg lidt i tvivl om hvad du mener? navn, specifikationer eller?

Tak for hjælp og tålmodighed...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. januar 2007 - 15:21 #17
Dr1, Var også inde og kigge i SIW - det et næsten nøjagtig det samme der kan aflæses i den ang. audio, derfor blev den ikke foreslået. :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. januar 2007 - 19:41 #18
Har lige talt med Topdata, imellem de 2 kasser ligger der en cd med  en audio driver sammen faktura osv......

Hvis ikke du kan få den installeret må du ringe til dem. :)
Avatar billede panus Nybegynder
29. januar 2007 - 20:53 #19
Tak for det, ringede også selv lige til dem så har fået det installeret. Viste sig også at de havde glemt at slå kortet til i Bios så fik slået 2 fluer med et smæk.

Dog fungere det stadig ikke helt optimalt da jeg kun får en meget svag lyd fra den ene højtaler. Må bare ringe igen i morgen hvis det stadig er et problem.

Men der er lyd og det er det vigtigste :)
Avatar billede panus Nybegynder
31. januar 2007 - 19:03 #20
Så er der lyd på det hele :D

Mange tak for hjælpen john du får lige en stak point ;)

Har dog stadig et lille problem, hvis jeg prøver at starte en stemmesamtale i messenger får jeg beskeden: "Lydkortet kunne ikke findet vælg hvis du har et".
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. januar 2007 - 19:13 #21
Tak for point, jeg selv bruger Windows Live Messenger, der virker både Webcam og lyd, men ikke altid, men det kan måske have noget at gøre med hvad Messenger udgave folk har kørende?
Avatar billede panus Nybegynder
31. januar 2007 - 19:31 #22
Ja måske, jeg bruger dog også selv windows live messenger, men det mærkelige er at jeg ikke har nogle problemer når jeg bruger skype.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. januar 2007 - 20:16 #23
Du kunne forsøge med at afinstallere og geninstallere WLM, nogle gange er det der skal til.
De gange det ikke har virket her, har det også været lyden det var galt med, men har ikke gjort mere ud af det, da jeg sjældent bruger det. :)
Avatar billede m92fs Nybegynder
15. august 2007 - 16:34 #24
TopData = crap
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. august 2007 - 16:48 #25
m92fs, hold dine ubehageligheder for dig selv.
Avatar billede m92fs Nybegynder
15. august 2007 - 16:58 #26
Har du handlet hos Topdata før, john_westcoast?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. august 2007 - 18:37 #27
Har ikke handlet der selv, men kender folk der har købt pc'er der.
Avatar billede m92fs Nybegynder
15. august 2007 - 21:50 #28
Ja ok. Men jeg mente bare at jeg selv, og 2 andre venner har købt computere hos topdata. Og vi har alle været meget uheldige med dem, og har flere gange måttet komme tilbage mange gange for at få vores computere repareret. Senest er min computer lige gået i stykker igen, og garantien er lige udløbet.