Avatar billede webint Nybegynder
28. januar 2007 - 01:05 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hurtigt spm om søgeord

Kan man godt have mellemrum i sine søgeord???

fx "ham den høje" eller er det bedre med "ham,den,høje" ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. januar 2007 - 01:14 #1
vil tro det kommer an på hvordan de forskellige søgemaskiner er sat op til at søge
Avatar billede webint Nybegynder
28. januar 2007 - 01:16 #2
jamen giver "ham den høje" bedre resultater end "ham,den,høje" altså "ham", "den", "høje"?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. januar 2007 - 01:19 #3
Det kommer jo an på hvad du præcis vil finde. Hvis jeg søger efter "ham den høje" på google, så kommer der kun sider frem hvor der står (alt muligt)"ham den høje"(alt muligt)

Men hvis jeg søger efter Ham Den Høje , så får jeg sider hvor der både står noget med (alt muligt)Ham(alt muligt) og (alt muligt)den(alt muligt) og (alt muligt)høje(alt muligt)
Avatar billede webint Nybegynder
28. januar 2007 - 01:30 #4
det vil sige at "ham den høje" og "ham,den,høje" er 2 helt forskellige ting?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. januar 2007 - 01:30 #5
Ja... Hvis det er meta-tag keywords, så er det meget fornuftigt....
Hvis det er url's så skal der bindestreg i...
Avatar billede apo Praktikant
28. januar 2007 - 01:32 #6
Mener du søgeord i META-elementet "keywords"?

META-keywords har ingen værdi i Google (det er vist kun Yahoo eller live.com/MSN, der tillægger det en smule værdi endnu). I værste fald, hvis du bruger META-keywords forkert, kan du risikere at blive straffet af Google (ikke ønskværdigt).

Koncentrer dig i stedet om at optimere søgeordene direkte på dine sider.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. januar 2007 - 01:43 #7
Apo.... Der er noget der er gået forbi mine ører.... Mener du seriøst at meta-keywords ikke er relevant i forhold til google ???
Avatar billede apo Praktikant
28. januar 2007 - 01:44 #8
Ja.
Avatar billede webint Nybegynder
28. januar 2007 - 01:47 #9
nu hvor vi snakker lidt forskelligt hvor mange søgeord må man så have i alt? set fra kommaer

fx hej,med,dig er 3 søgeord.. hvad er maxium??
Avatar billede apo Praktikant
28. januar 2007 - 01:49 #10
eric-pedersen > Det eneste META-element, der har en værdi i forhold til Google (ud over META-elementer der begynder med "robots" osv...) er META-description.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. januar 2007 - 01:59 #11
Avatar billede apo Praktikant
28. januar 2007 - 13:12 #12
webint > Selv om jeg er overbevist på at META-elementet "keywords" ingen nævneværdig effekt har...

Hvis du alligevel vælger at bruge META-elementet "keywords", skal elementet se således ud:

<meta name="keywords" content="ham,den,høje"> (med kommaer i mellem).

Google ignorerer efter min bedste overbevisning META-keywords, bortset fra hvis de keywords som elementet indeholder ikke findes på din side (mellem <body> og </body>) - i så fald vil Google tro at du forsøger at snyde dig til en bedre placering, og du risikerer potentielt at Google straffer den pågældende URL, hvor "misbruget" finder sted.

Antallet af keywords afhænger af, hvor mange keywords du vil 'optimere' til (igen, jeg er sikker på at det er spild af tid at bruge META-elementet "keywords"). Men jo flere keywords du har i keyword-elementet, desto mindre 'effekt' har de.

Hvis du tror at dine keywords i META-elementet har en værdi, så hold antallet så lavt som muligt (3-5 keywords).

Og husk at dine keywords skal afspejle den enkelte side, ikke hele dit website (det samme gælder for META-elementet "description".