Avatar billede htmlkoder_dk Nybegynder
27. januar 2007 - 19:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

At lave animationer

Hej!

Jeg har fået til opgave at lave nogen små logoer (eks. 125x125), som kan animeres - med tekst og en baggrund efter eget ønske. Et system lignende http://www.zedge.net/?p=name-logo-tool.

Nogen idéer til hvordan sådan noget laves? Kan det laves med gdlib? Eller skal der en helt anden PHP-udvidelse til? Eller skal man have fat i et helt andet sprog end PHP?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2007 - 19:33 #1
Du kan godt lave det med PHP vist :D
Kender ikke lige svaret med er sikker på gdlib2 er nok.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2007 - 19:33 #2
Men jeg kigger lige med.
Avatar billede intenz Novice
27. januar 2007 - 21:18 #3
Det er vist en rimelig stor opgave :)
Det kan sagtens laves med gd-lib:
http://dk2.php.net/manual/en/function.imagecreatefromgif.php <--- baggrundsbilleder osv. (her gif, men der findes også til andre)

http://dk2.php.net/manual/en/function.imagettftext.php <-- skrifttyper

Resten af funktionerne kan du finde på siden i menuen. Kan ikke umiddelbart komme i tanke om flere du skal bruge. men der er jo nok noget :)
Avatar billede htmlkoder_dk Nybegynder
23. februar 2007 - 22:05 #4
intenz > Jeg fik ikke opgaven, men du skal da ikke snydes for points! Hvis du er interesseret, smider du bare et svar. Jeg beklager at der er gået så lang tid, men jeg havde fuldstændig glemt, at jeg havde points ude.
Avatar billede htmlkoder_dk Nybegynder
28. december 2007 - 01:12 #5
Hmm, lukker