Avatar billede morf4r Nybegynder
27. januar 2007 - 16:31 Der er 13 kommentarer

Linksys WRT54G Høj ping

Hej
Jeg har for 3 uger siden modtaget en WRT54G trådløs router. Den virkede også som den skulle, men i løbet af de sidste par dage har den været ubrugelig.
Jeg spiller counter-strike og her har jeg gerne en ping på 700 hele tiden. Det underlige er at når jeg pinger en dansk hjemmeside så kan får jeg et gennemsnit på 20 stykker. Så snart jeg går ind i counter-strike og joiner en server, så hopper den op på 1600 og kan ikke længere pinge den danske hjemmeside.
Jeg har en anden linksys stående, som virker upåklageligt- det er ikke tilfældet med denne nye trådløse router.
Jeg har disabled den trådløse del og har ikke forwarded nogle porte - hvad kan det være?
Avatar billede team-temp Nybegynder
27. januar 2007 - 16:44 #1
jamen så har vi da samme problem
Avatar billede morf4r Nybegynder
27. januar 2007 - 17:48 #2
Jeg har søgt på diverse sider, og egentligt kun fundet ud af at WRT54G v7 (som jeg har) er noget bras, hvorimod de andre v1-v6 skulle være okay. Jeg undersøgte routeren før jeg købte den, og den har fået topkarakterer overalt, så jeg kan ikke lige lure om det er mig der gør noget forkert, eller den bare er kaput.
Hvor står du mht. routeren team-temp? Jeg mener.. sender du den til RMA og får en ny/en anden router og opstod dit problem også bare ud af det blå?
Avatar billede tronic_ Nybegynder
27. januar 2007 - 18:38 #3
Jeg vil mene at v.5 og op er noget bras, grunden til det er at de gået væk fra linux og den er udstyret med mindre ram.
Min v.5 kunne jeg heller ikke få til at virke med cs, og andre programmer. Linksys siger at den virker som de vil havde den skal virke.
Derfor købte jeg en anden router. Efter jeg havde købt en ny, fandt dd-wrt en måde af smide 3parts firmware på dem og den kom til at virke bedere. Men om den kan køre cs osv. ved jeg ikke da den kun fungere som WDS. Men det var da et mulighed, som kunne bruges hvis man har mod på det.

3 part firmware http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE#h4
Det virker dog ikke på wrt54g v.7, det skal nok komme.

for mere info omkring linksys: www.linksysinfo.org
Avatar billede morf4r Nybegynder
27. januar 2007 - 19:37 #4
Det underlige er bare, at det virkede i starten i cs- men nu ryger pingen bare op..
Er der nogle der har et godt forslag til en trådløs router der virker forrygende? Fordi så ryger den WRT54G v7 da bare tilbage i hovedet på forhandleren og så køber jeg en der virker :)
Avatar billede tronic_ Nybegynder
27. januar 2007 - 19:53 #5
Avatar billede tronic_ Nybegynder
27. januar 2007 - 19:55 #6
Jeg skal lige sige at jeg ikke har spillet i ca.3 uger nu, så hvis steam er blevet updatet kan jeg jo også have problemet. (det håber jeg dog ikke)
Avatar billede morf4r Nybegynder
27. januar 2007 - 20:05 #7
Fejlen er ikke på den side du linkede til. Desuden leder jeg efter en router i ca. samme prisklasse som WRT54G, ca. 500kr.
Jeg har også lige fundet ud af, at hvis jeg sænker ratesne i cs, til f.eks. cl_cmdrate 30 og cl_updaterate 30, så er min ping på 40 (skulle gerne være omkring 20), men altså. Det virker som om cs tager en helvedes masse båndbredde men så alligevel ikke nu hvor min anden router virker fint. Kan ikke lure hvad problemet kunne skyldes, tror bare routeren er noget bras :P
Avatar billede tronic_ Nybegynder
27. januar 2007 - 20:23 #8
ok. Har du prøvet en reset af routeren.
Jeg mener at jeg køre med cl_cmdrate 40 cl_updaterate 40 - rate 10000, men er ikke sikker.

Du skal også lige tjekke at din router ikke er sat til at begrænse din download og upload. Det lyder nemlig til at cs prøver at bruge mere båndbrede end du har.

Jeg havde ikke lige set at du ikke har forward på dine porte, det skal du.
her er en guide. http://www.portforward.com/english/routers/port_triggering/Linksys/WRT54G/Counter_Strike.htm
Avatar billede morf4r Nybegynder
27. januar 2007 - 21:57 #10
Jeg har prøvet en reset af routeren og mht. dine rates i cs, så skal du køre cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101 og rate 25000 :P
Mht. at forwarde porte så har det intet at sige i cs, desværre :\
Men kan du nævne en bug-fri router til omkring de 500, så vil det være kanon.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
27. januar 2007 - 23:24 #11
En bug-fri router... der tør jeg ikke komme med et bud. men med de rate du kommer med der så vil min ping være ca. 250+ på de server jeg spiller på, jeg har prøvet.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
27. januar 2007 - 23:30 #12
på steam skriver de ellers :
Required Ports for Steam
Your network must be configured to allow Steam access to the following ports:

Steam Client
UDP 1200 (For the Friends service)
UDP 27000 to 27015 inclusive
TCP 27020 to 27050 inclusive

og her står der lidt om hvilke mærker routere der kendt for at have problemer med steam
http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=298&p_created=1103290905&p_sid=*n1ziMsi&p_lva=246&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjImcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0wJnBfcHY9JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1oaWdoIHBpbmc*&p_li=&p_topview=1
Avatar billede morf4r Nybegynder
28. januar 2007 - 18:25 #13
Det er meget underligt.. Jeg prøvede lige at åbne de porte, men som forventet ændrede det ingenting.
Dog har jeg prøvet at sætte cs til windowed mode. Her oplevede jeg så noget sjovt, at når jeg er ude i windows og man kan se cs køre i windowed mode, så har jeg normal ping.. så snart jeg tabber ind i cs ryger pingen op på 500..