Avatar billede zigge Nybegynder
27. januar 2007 - 00:08 Der er 6 kommentarer

Firefox loader ikke sider komplet.

Hej

Meget ofte vil Firefox ikke loade en given webside fuldstændigt, dvs. der mangler billeder på siden.
Der er ikke noget der tyder på at det er størrelsen af billederne eller andet specifikt der spiller ind. Problemet opstår ikke i IE for de samme billeder.
Klikker jeg på genindlæs, kommer der flere billeder med, men ikke altid dem allesammen...
Jeg har prøvet at skifte computer, men problemet er det samme.

Min mistanke falder mest på en netværksindstilling der får Firefox til at skippe de sidste billeder - men hvorfor har jeg så ikke problemet i IE?

Firefox v 2.0.0.1
Windows XP Pro (fuldt opdateret)
TDC Bredbånd
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2007 - 01:02 #1
Sandsynligvis er det ikke Firefox som der er noget galt med. Tværtimod! Det er nærmere websiderne, som der er noget galt med.
Og så har IE den "fordel", at den kan gå i Quriks mode, og derfor viser siden mere eller mindre korrekt, selvom at sidne er forkert programmeret. Det er ihvertfald det jeg selv oplever mest.

Prøv derfor disse 2 ting:
Skriv URLén til de sider der ikke fungerer ordentligt her:
http://validator.w3.org/
og jeg vil kraftigt tro, at siderne ikke kan valideres korrekt. Altså at det er selve websiderne som der er noget galt med.

Ser du: Firefox er, på mange måder, en meget bedre browser end IE, og følger W3C´s anbefalinger meget mere korrekt end IE.

Tip:
Prøv også med Opera, som faktisk er endnu bedre! ;-)
Den er både MEGET hurtigere, mere stabil, mindre sårbar overfor hack, virus osv., og så kan den tilpasses helt utroligt flot!
Anbefales varmt! ;-)
IE er derimod extremt langsom og hyper-følsom vedr. hacks! Bare spørg mig, og jeg skal med glæde bevise det! ;-)
Avatar billede zigge Nybegynder
27. januar 2007 - 01:07 #2
Godt så.

Hvorfor er det så lige at det virker at genindlæse siderne?
Hvis det var et spørgsmål om W3 komplient kode, skulle siden jo indlæses ens hver gang - eller hvad?

Mvh osv
Zigge
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2007 - 01:10 #3
Nævn hvilken side du har problemer med, så skal jeg prøve at fortælle dig hvorfor.
Avatar billede zigge Nybegynder
27. januar 2007 - 01:18 #4
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2007 - 01:45 #5
Well... her er hvad jeg har fundet ud af:
Både IE, Firefox og Opera viste BT.dk helt perfekt hos mig.

Kun 4 programmeringsfejl på websiden:
2 CSS-fejl + 2 annonce-redirect-fejl. Men intet alvorligt.

Der kan evt. være 2 grunde til fejl hos dig (vil jeg tro):
1: Langsom/sløv internethastighed?
2: Fyldt cashe? Dermed forstået, at der evt. kan være alt for mange temp-filer i dit Firefox-bibliotek? Slukket for hhv. alle javascript og alle cookies i Firefox?
Avatar billede zigge Nybegynder
27. januar 2007 - 19:51 #6
ad 1) hmmjooe - men skulle siderne ikke dukke op med tiden. Firefox melder at siden er færdig med at dl, det er det der giver grå hår.
Min forbindelse er en 2048/512.

ad 2) Jeg har begge sat til default. Og køre altså javascript og tillader cookies.