Avatar billede mr_oasis Nybegynder
26. januar 2007 - 13:27 Der er 4 kommentarer

Farveskift på imagemap!

Hej alle!

Jeg sidder med en imagemap, hvor jeg gerne vil kunne farve et area rødt OnMouseOver, og fjerne den røde farve igen OnMouseOut.

Jeg har kigget lidt på noget javascript, men hidtil uden held. Hvordan ændrer jeg farve på et specifikt area?

Hilsen Rasmus

PS. Jeg er ikke helt sikker på hvordan pointsystemet virker herinde, Så gættede på 80 points. Er det passende?
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2007 - 14:03 #1
<ole>

Du har ingen muligheder for at gøre noget ved areas i et imagemap ... hverken med HTML, CSS eller JavaScript.

De 80 points er alt for meget ... du kan sagtens sætte det ned til 15  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mr_oasis Nybegynder
26. januar 2007 - 14:11 #2
Har du eventuelt et forslag til hvordan jeg så kan konstruere det?

Jeg har et landkort med nogle lande, og vil gerne have det land man har musen over highlightet med rød farve, således at man kan se hvad man trykker på.

Andetsteds var der nævnt noget med layers?

Rasmus
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2007 - 15:04 #3
Hmmm ... jeg har nogle gange løst det med DHTML for andre, men har ikke tid lige nu (og kan ikke finde mine gamle besvarelser)  :o|
Avatar billede karmicmind Nybegynder
26. januar 2007 - 15:19 #4
Du ka lave flere billed-filer, hvor hvert område er fremhævet, og så skifte billedet ud med onmouseover og onmouseout events..