Avatar billede ahlforn Nybegynder
26. januar 2007 - 05:42 Der er 5 kommentarer

Langsom MyBook Pro

Hej

Jeg sidder med en MyBook Pro 250 GB ekstern harddisk fra Western Digital og skulle gerne have sluttet den til min iMac via firewire, men harddisken lader til at være imod denne plan.

Når jeg har sluttet harddisken til via USB2 kører det hele fint og hurtigt, men når jeg slutter den til via firewire 400 går det sindsygt langsomt. Den står typisk og venter i lang tid når man starter en filoverførsel og så når den op på 20 mb langsomt og står stille igen i lang tid hvorefter den når op på omkring 40 mb osv.

Det er ikke en mulighed for mig at slutte den til via USB permanent da jeg har andet udstyr der bruger alle portene og af princip vil jeg også gerne have dette til at virke, men min søgen efter dette har indtil videre været forgæves, så jeg ville blive meget glad hvis der var en der havde en løsning på problemet.
Avatar billede giorgio Nybegynder
26. januar 2007 - 11:14 #1
Hvordan bruger du tilslutningen?

Her tænker jeg på er din mac startet op, eller kører den kun som HDD? Tænkte bare det måske kunne give noget hastighed. JEg bruger altid kun FW ved overførsel og starter altid den der skal overføres fra i FW tilstand, det gøres ved at holde t nede når du starter den indtil FW billedet fremkommer på skærmen (genialt i øvrigt)
Avatar billede ahlforn Nybegynder
26. januar 2007 - 12:49 #2
Jeg booter ikke fra den eksterne harddisk via firewire, selvom denne feature netop er en af grundene til at jeg vil have den til at virke.

Jeg skal bruge den som backup lager for mine billeder og andre data og da jeg primært tager billeder i RAW skulle hastigheden gerne være iorden :)
Avatar billede giorgio Nybegynder
26. januar 2007 - 14:17 #3
sorry læste helt forkert, læste det som en macbook sorry :)
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2007 - 22:43 #4
Det lyder underligt, har du prøvet at sætte den til en anden mac? Eller en PC med FW? Du kunne jo prøve at formatere den eksterne harddisk, hvis du har mulighed for dette.

Eller rettere, hvilket format er den formateret i pt?
Avatar billede ahlforn Nybegynder
29. januar 2007 - 01:35 #5
Den er formateret i MAC OS Udvidet (journaled). Jeg formaterede netop fordi at jeg tænkte at det kunne have en effect. Den var før i FAT 32.

Jeg har ikke lige mulighed for at tese den på en anden Mac, men jeg vil forsøge at finde en PC med FW som jeg kan teste den på. Så skal den jo nok bare formateres igen ;)