Avatar billede albatros Nybegynder
26. januar 2007 - 00:17 Der er 2 kommentarer

Visual Studio og SQL server 2005

Hey!

Jeg har først insalleret .NET framework og SDK og kan i min IIS se at ASP.NET er fint insalleret osv og det virker skam også fint nok. Så har jeg derefter installeret Microsoft SQL Server 2005 og dernæst Visual Studio 2005 hvor jeg valgte SQL server fra da jeg jo allerede havde installeret det. Jeg kan også fint finde min database i Server Exploere og der står også at den køre (en ledning med grøn stik) men  kan simpelthen ikke få hevet noget ud af databasen. Jeg ved at koden er rigtig da den virker fint ude på skolen. De bruger godt nok SQL 2003 og en ældre version af Visual Studio, vidst nok 2003. Nogen der ved om der er noget yderligere jeg skal gøre?

Mvh Morten
Avatar billede albatros Nybegynder
26. januar 2007 - 00:23 #1
Yderligere, er der nogen der kan svare mig på hvorfor den går over på en anden port når jeg køre min .NET sider gennem Visual Studio. Der står lige pludslige localhost:1369 blablabl?
Avatar billede lifo Nybegynder
26. januar 2007 - 01:39 #2
det med en anden port er fordi du bruger webserver som er inbyggede visual studio 2005

at du ikke kan hente nogle data er nok noget med enten din connection string eller rettigheder
svært at sige da du hverken viser din connection string, kode eller fejl besked