Avatar billede compilos Nybegynder
25. januar 2007 - 23:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

web.sitemap - dynamisk menu

Jeg har en web.sitemap jeg opbygger dynamisk – alt efter om man er logget ind eller ikke logget ind !.
Min Menu læser så denne web.sitemap.

Men det er vel ikke den fedeste ide, - da hvis man er uheldig, kan det vel forekomme at at hvis man rammer det ”rigtige” tidspunkt kan en bruger der IKKE er logget ind komme til at læse web.sitemap, hvor der er nogen noder vedkommende ikke skal kunne se.!
Der er kun en bruger der skal kunne logge ind. (”Admin”)
Så har tænkt på om man ikke kan (jeg syntes at læse at man kan),  gøre sådan at vedkommende kun kan se nogle bestemte <Sitemap> i web.sitemap filen!.

Håber i forstår spørgsmålet.!

/Compilos
Avatar billede xguy Nybegynder
26. januar 2007 - 12:44 #1
Du har altså en web.sitemap fil hvor du indsætter nogle noder dynamisk.
Men jeg forstår ikke hvad du mener med "hvis man rammer det ”rigtige” tidspunkt...".

Må man se noget kode?

Normalt ville man lægge alle beskyttede sider i en mappe for sig selv, og oprette en web.config i mappen med følgende indhold:

<?xml version="1.0"?>
<configuration>
    <system.web>
      <authorization>
        <allow roles="Admin" />
        <deny users="*" />
      </authorization>
    </system.web>
</configuration>

I web.sitemap skriver du alle sider, inkl. de beskyttede sider. Så finder ASP.NET ud af resten for dig.
Avatar billede compilos Nybegynder
26. januar 2007 - 13:40 #2
Jeg har løst det på en anden måde.! lavede en extra xmldatasource som pegede på endnu en sitemap.

Ja, - jeg lavede web.sitemap dynamisk, men der er nogle noder man ikke skal ha´ adgang til ,- kun hvis man er admin.!
Avatar billede compilos Nybegynder
25. september 2010 - 23:37 #3
Ups - Lukker
Avatar billede compilos Nybegynder
25. september 2010 - 23:37 #4
luk