Avatar billede 2hard2get Nybegynder
25. januar 2007 - 22:56 Der er 1 kommentar

Adsense optimering

Jeg har på min hjemmeside www.danmarksguiden.dk reklammer fra Google adsense. Mit problem er at der på min side er en masse kategorier, feks. bil & MC, Båd & sejlads, Computerspil.

Jeg vil gerne vide hvad der bestemmer reklamernes ihold i de forskellige kategorier.

Det er lidt træls at få en camping reklame i en kategori som hedder Båd & sejlads.

Hvilket faktore er bestemmende for mine reklamer.

Er det bestemt af indholdet på siden ?
Er det bestemt af de links jeg har på siden?
Er det bestemt af mete tags?
Er det bestemt af meta deskription?
Er det bestmet af de knapper og kategorier jeg har i venstre side af min HP?
Er det bestemt af de Partnerlinks jeg har i siden og bunden?

Kom frisk jeg er helt i vildrede med det her Adsense, jeg har virkelig brug for hjælp for at optimere min side så jeg for størst mulig indtjening og så jeg viser relevante reklamer.

Nu er det ikke fordi jeg er ude på at fiske besøg, men tjek lige min opbygning af siden inden i svare. Måske jeg har lavet noget helt galt.
Avatar billede intenz Novice
26. januar 2007 - 20:25 #1
Jeg kan ikke helt se hvorfor du får de reklamer du får. Men her er lidt generel information omkring adsense.

Google undersøger din side for at finde ud af hvad den handler om. Og finder den tekst der står på siden.
De ord i teksten der står flest gange, må logisk være det indhold siden har. Google finder derfor reklamer der rammer det indhold (folk der har valgt at reklamere på de ord).
Alt andet kan også tælle ind, jeg tror ikke der er nogle der ved 100% hvordan de registerer det. Det ville i så fald kunne misbruges. Men tekst er generelt vejen frem. Skriv en lille tekst i starten om indholdet af siden, det vil nok hjælpe på det (uden bare at skrive de samme ord 10 gange i træk selvfølgelig)