Avatar billede reinewald Nybegynder
25. januar 2007 - 19:43 Der er 4 kommentarer

Bruge gamle brugere efter windows reinstall

Hej

Jeg har reinstalleret en Windows XP, efter maskinen var gået fuldstændig i ged, og jeg ikke kunne noget som helst.

Maskinen kører nu fint igen, men jeg har en enkelt ting jeg gerne vil have ordnet.

Før havde jeg brugeren (per) som havde hans desktop og dokumenter etc....dette bruger bibliotek findes stadig.

Er der en måde hvorpå jeg kan oprette "per" igen, så han får hans gamle desktop, my documents etc. tilbage automatisk?

Er det bare at oprette en bruger med samme navn, eller vil man så få overskrevet de gamle foldere, som ligger på maskinen nu, og som jeg jo vil benytte.
Avatar billede haverslev Novice
25. januar 2007 - 19:48 #1
Avatar billede zigge Nybegynder
27. januar 2007 - 00:39 #2
Den simple (men sikkert ikke så nørdede) metode er at slå vis skjulte filer og mapper til.
Kopiere mapperne for Per til en mappe med navnet GammelPer.
Oprette NyPer brugeren på maskinen.
Logge på som NyPer og logge af igen (for at oprette div mapper autimatisk).
Kopier alle mapper fra GammelPer til NyPer.

Kopiere du alle mapper fra GammelPer incl. de skjulte mm. vil NyPer også indeholde indstillinger for en række af de programmer som GammelPer brugte før reinstalleringen.
Men ønsker du kun at tage indholdet af Dokumenter, skrivebord osv. med skal du naturilgvis kun kopiere de relevante mapper over.

Mvh osv
Zigge
Avatar billede reinewald Nybegynder
29. januar 2007 - 08:37 #3
Hov, glemte at vende tilbage. Brugte Haverslev's link. :-)

Vil du have point?
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2007 - 08:56 #4
Godt det virker igen ;o)