Avatar billede demonbreed Nybegynder
25. januar 2007 - 18:30 Der er 17 kommentarer

Min pc går i sort. Hvad skal jeg gøre?

Jeg har siddet og spillet World of Warcraft i dag, ligesom jeg gør ofte.
Men pludselig gik skærmen i sort og min harddisk lød som om den slukkede.. lampen til harddisken lyste konstant men der skete ingenting. Computeren har ingen problemer med at starte op igen og gå ind i windows.

Nu har jeg prøvet at gå ind i to forskellige spil, og det samme sker, dog med længere mellemrum nu. Så jeg tænkte om det kan være et problem med mit grafikkort?

jeg har sat en zalman køler på kortet, og det plejer at holde sig under 50 grader, som også er testet mens World of Warcraft kørtem, så det ser ikke ud som om det er blevet overbelastet på den led.

Grafikkortet er et Geforce 6600gt og det sidder i en Amd athlon xp maskine.

jeg håber nogen kan hjælpe, jeg har aldrig set min computer gøre det før.

mvh
Jacob
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. januar 2007 - 18:37 #1
Mit bud er en ny PSU
Avatar billede demonbreed Nybegynder
25. januar 2007 - 18:46 #2
Mener du at den ikke er stabil nok?
Avatar billede fluse Nybegynder
25. januar 2007 - 18:50 #3
Jeg ville starte med at udelukke et par ting før jeg er med på den med PSU'en!

start med at checke CPU temp og GFX temp. Du siger den skulle holde sig på 50c, men hvor lang tid siden er det du har testet dette? For der kunne jo have samlet sig en ordenlig dyne af støv både på CPU og GFX kølere... samme gælder stort set alle andre komponenter. Faktisk er en god rengøring (altså fjerne støvet) ikke nogen dårlig ide gennerelt, og imens du gør hoved rent kan du jo passene lige tjeke om alle kabler sidder ordenligt, såvel som ram osv (tag ramne ud, og sæt dem i igen).

Når det er gjort, så se om problemet stadig er der, og hvis det er kunne det godt være din strømforsyning der er blevet ustabil. Det er dog langt fra sikkert at det er det, for det kunne lige så godt være bundkortet.

Fluse
Avatar billede demonbreed Nybegynder
25. januar 2007 - 18:54 #4
Jeg vil da lige prøve at støvsuge det:) den står jo trods alt i soveværelset hvor der plejer at være godt støvet:)

jeg vender tilbage når jeg har prøvet det
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 19:27 #5
hvis det ikke lige er det, så check dma.->> http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm
Avatar billede demonbreed Nybegynder
25. januar 2007 - 19:31 #6
Min harddisk er S-ATA, men ellers tak for tippet:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 19:38 #7
men hvad står din DMA på..?
Avatar billede demonbreed Nybegynder
25. januar 2007 - 21:12 #8
den står til at være slået til når der er mulighed for det.. Men det eneste der sidder på den kanal er mine dvd drev, så det kan vel ikke have noget med det at gøre? Min harddisk er som sagt Seriel ATA, og ikke IDE
Avatar billede demonbreed Nybegynder
25. januar 2007 - 21:17 #9
men overførselshastigheden målt i Nero står til at være på 50.000kb pr sekund, da jeg målte det:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 21:22 #10
godt nok, .o)

har du prøvet det fluse foreslog.?
Avatar billede demonbreed Nybegynder
25. januar 2007 - 21:24 #11
nej ikke endnu, min kæreste skal snart i seng:) men jeg prøver i morgen:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 21:28 #12
nånå nånå..:OD

pcén er nørd´ens kæreste..O)
Avatar billede demonbreed Nybegynder
26. januar 2007 - 14:24 #13
Hehe, joh, men det kommer der sikkert noget grimt afkom ud af :D
Da jeg startede min computer op for lidt siden fik jeg en meddelelse om at der ikke var strøm nok til grafikkortet, og stikket sidder som det skal. Så jeg er vist tilbøjelig til at give Peet49 ret.
Men så må det vel være ham der skal have points eller? jeg er ret ny bruger herinde og kender ikke helt måden at gøre det på:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. januar 2007 - 16:23 #14
Du beder Peet om et svar..

Derefter markere du hans nick, med musen, og trykker accepter.O)
Avatar billede migdaniel Nybegynder
26. januar 2007 - 19:07 #15
Sker det kun i spillene???
Avatar billede demonbreed Nybegynder
26. januar 2007 - 19:33 #16
Ja det gør det
Avatar billede demonbreed Nybegynder
28. januar 2007 - 09:45 #17
Peet 49, vil du give et svar?