Avatar billede videodyr Nybegynder
25. januar 2007 - 10:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Åben fil - sikkerhedsadvarsel

Hejsa

Jeg har en genvej til en "bat" fil, som kopi filer fra en mappe til en anden mappe. Denne genvej har jeg lagt ind i min start mappen, så den køre når computer start op.

Nu er problem bare at efter jeg har opdateret min computer, kommer Windows med dette "Åben fil - sikkerhedsadvarsel, udgiveren kunne ikke bekræftes. Er du sikker på, at du vil køre dette software?" Så kan man trykke Kør eller Annuller.

Kan man ikke fjerne denne sikkerhedsadvarsel, så den bare køre "bat" fil, uden at spørger mig om den skal køres???
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2007 - 10:13 #1
du du skal i Internet Explorer trykke Funktioner->internet indstillinger og vælge fanebladet avanceret..

nederst er der en gruppe der hedder "sikkerhed" eller "security"
og her skal du enten fjerne eller sætte flueben ved det du ønsker.
Avatar billede mnc Nybegynder
25. januar 2007 - 10:17 #2
Vil tro at du, under egenskaber for din .bat fil, kan vælge ikke at advare for den fil.
Avatar billede venturer Nybegynder
25. januar 2007 - 10:19 #3
Hvis filen har været kopieret over netværket kan det være den er markeret som en "downloadet" fil. I så fald kan du under egenskaber for bat-filen (ikke genvejen) fjerne det respektive flueben. Jeg kan desværre ikke lige huske hvad det hedder, men det står på "generelt" fanebladet, i bunden.
Avatar billede videodyr Nybegynder
25. januar 2007 - 10:26 #4
til Venturer.

Der er du nok ind på noget.
".bat" filen køres fra et netværks drev.
Avatar billede mnc Nybegynder
25. januar 2007 - 10:27 #5
Tja, lidt det samme som jeg skrev :P
Avatar billede videodyr Nybegynder
25. januar 2007 - 10:36 #6
Okay. Nu tro jeg at jeg har fundet en løsning på problemmet.

Jeg har lavet en ".bat" fil på min lokal hardisk, som så kalder ".bat" fil på netværks drevet.
På den måde kan jeg undgå sikkerhedsadvarsel.
Avatar billede mnc Nybegynder
25. januar 2007 - 10:41 #7
Det sku være muligt bare at kopiere filen til din egen computer, uden at den brokker sig når du så prøver at starte programmet på din computer.

Har lige prøvet at kopiere en .bat fil fra et netværksdrev og ned på min egen computer. Den sagde ikke noget da jeg eksekverede den.
Jeg prøvede så at oprette en genvej til filen på netværksdrevet, og der kom den med en advarsel når jeg forsøgte at eksekvere den.
Avatar billede videodyr Nybegynder
25. januar 2007 - 11:27 #8
Ja vis jeg kopi fil fra netværks drevet og ned på det lokale drev.
Så kan jeg også køre den.
Men bat-fil skal desværre ligger på netværks drev, da vi er flere der køre den.
Og da vi bruger den til at opdatere nogen ini-fil via den.
Avatar billede videodyr Nybegynder
25. januar 2007 - 11:28 #9
Men jeg tro jeg lavet sådan en bat-fil lokalt som kalder den bat-fil som er på netværks drevet.
Avatar billede mnc Nybegynder
25. januar 2007 - 11:43 #10
Hvis bat-filen ikke bliver opdateret jævnligt, så ville jeg kopiere den ned så den kørte lokalt.