Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
25. januar 2007 - 08:58 Der er 4 kommentarer

Ændre knapflader i Excel

Jeg har lavet nogen makroer i Excel og nu vil jeg gerne ændre knapfladen på knapperne. Når jeg bruger standard er det jo kun den gule der kan bruges. Det er her mit problem opstår, jeg kan ikke aktivere Rediger i tilpas, den er ikke åben(fremhævet) det er kun selve beskrivelsen der er fremhævet. Hvordan gør jeg?
Avatar billede mp67533 Nybegynder
25. januar 2007 - 09:33 #1
Jeg ved ikke om det er det du spørger efter, men hvis du i stedet for at lave en standard knap laver en commandbutton, og derefter trykker alt+f11 så åbner du MVB editor. I venstre side bør der være et properties vindue (ellers kan du få det frem via f4)... Her skal du vælge din commandbutton... I egenskaben backcolor kan du vælge mellem nogle andre farver...

Det er en lidt kringlede måde - og der er sikkert en smartere tilgang... Men du kan da altid prøve....
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
25. januar 2007 - 10:29 #2
Det kan jeg da prøve, men ifølge Hjælpen i Excel skulle der ikke være nogen problemer i at ændre en knapflade. Problemet er åbenbart at få aktiveret "Rediger" så det er muligt at ændre farver, tekst m.v. på den oprettede knap. Jeg har også Openoffice, freewareprogrammet som jo ligner Excel næsten 100% og der er der ingen problemer. Det må være i min opsætning af Excel det halter, men hvor?
Avatar billede mp67533 Nybegynder
25. januar 2007 - 14:00 #3
Jeg ved det ikke helt...

Du kan få adgang til formater for kontrolelementer (som knapper) når du har aktiveret designtilstand (kan gøres i værktøjslinien kontrolelementer)... Det lader dog ikke til, at man kan ændre baggrunden her... Men du kan ændre farven på teksten mv...
Avatar billede falster Ekspert
25. januar 2007 - 14:03 #4
For at være helt præcis. (Hvis det er for elementært så må du undskylde.)

Menuen "Funktioner" - "Tilpas...". Med Tilpas-boksen åben højreklikkes på knappen (den med smileyen, som du har indsat på en værktøjslinje) og vælges menupunkt "Rediger knapflade..."

Hvis du ikke kan redigere fladen på makroknappen, så prøv med en af excels standardknapper for måske på den måde at isolere problemet.