Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
24. januar 2007 - 18:36 Der er 4 kommentarer

Udregning af value

Måske et tricky spørgsmål, men prøver alligevel.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med et script som skal regne en værdi ud, udfra nogle tal. (ligesom man gør i excel: eksempel: http://img101.imageshack.us/img101/8836/example6em.png

Altså et script som regner værdien ud, udfra de værdier man sætter under de forskellige skills som er placeret i mit ovenstående eksempel.
Der hvor tallene står med rødt er den samlede værdi, som er regnet udfra de procent-tal som man angiver ved 'Stage og today'

Håber I forstår hvad jeg mener, ellers spørg, så skal jeg se om jeg kan præcisere det lidt mere.

Mvh. Martin
Avatar billede styrk Nybegynder
24. januar 2007 - 18:54 #1
Du kan jo lave samme skema i html og med noget javascript regne tingene sammen, på den måde vil det virke mere "live".

Med php skal siden jo genloades når du har udfyldt alle felterne for at regne dem sammen.
Avatar billede styrk Nybegynder
24. januar 2007 - 18:55 #2
i begge sprog er regning jo det samme, altså i bund og grund; var = 1 + 1;
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
24. januar 2007 - 19:36 #3
okay, vil se om jeg kan finde ud af det.
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
25. januar 2007 - 14:04 #4
Nu kan det godt være, at jeg bare er dum til det her, men kan simpelthen ikke få det til at virke med html. Troede ellers det ville være nemt nok, men åbenbart ikke.

Hvordan får jeg diverse felter til at regne værdien ud?

Sådan ser det ud efter en hurtig oprettelse af felter: http://martinlorentzen.ifastnet.com/index.php?n=pages/gvcalc