Avatar billede kbonline Nybegynder
24. januar 2007 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WL printserver problem

Hejsa
Jeg har købt en trådøs printserver som jeg ikke kan få til at virke som den skal.
Sikkert mig der er dum :-(

Når jeg printer ud med USB kabel kan jeg fint udskrive
Når jeg sætte LAN kabel i printserveren fra min router og printer ud via min trådløse kontakt til routeren virker den også fint.

MEN MEN når jeg vil køre trådløst fra computer til router og derfra videre til min trådløse printserver,sker der INTET ???

Når jeg prøver at åbne det medfølgende program søger den efter en printserver enhed, men den skriver :
Searching ... please wait !
No server found (efter ca. 4 sek. searching)

Hvad pokker kan der være galt?

Nogen kloge hoveder som har et klogt forslag?
Avatar billede briis Nybegynder
24. januar 2007 - 19:19 #1
Der må være et konfigurationsprogram til din Printserver. Check at den trådløse opsætning af din printserver mod routeren matcher med den måde din PC forbinder sig til routeren. Den måde du beskriver det på, virker det som om at den ikke får tildelt en IP adresse af din router på den trådløse port men kun hvis du sætter et kabel i.
Har du eksempelvis sat sikkerhed på dit trådløse netværk? Hvis ja, har du så tastet denne kode ind på din printserver så den kan koble sig på nettet?

Bjarne
Avatar billede kbonline Nybegynder
24. januar 2007 - 21:52 #2
Nej der er ingen sikkerhed på, den er piv åben (ser ingen grund til andet) :-)
Avatar billede kbonline Nybegynder
04. februar 2007 - 00:28 #3
øv ingen hjælp :-(