Avatar billede olholm Nybegynder
24. januar 2007 - 12:35 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

log på server

jeg har købt en ny computer som jeg gerne skulle have til at logge på vores server men kan ikke få det til at virke.jeg har 3 andre computere som ved opstart kan logge på serveren. Hjælp !!!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. januar 2007 - 13:02 #1
Måske lidt mere info. Server software, Client software. Opsætning osv.
Avatar billede olholm Nybegynder
24. januar 2007 - 13:23 #2
sbs 2003, pc kører xp pro sp2 og opsætning hvad skal du vide her
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. januar 2007 - 13:27 #3
Hvs du højreklikker på Denne Computer->Egenskaber->Computernavn->Skift, det er jo der du "melder den ind i domain", har du gjort det?

Hvis du da kører domain.. Eller skal du bare have adgang til nogle delte mapper?
Avatar billede olholm Nybegynder
24. januar 2007 - 14:10 #4
Jeg har nu meldt den til domain men kan stadig ikke logge på
Avatar billede olholm Nybegynder
24. januar 2007 - 14:14 #5
når windows starter kan jeg nu vælge om jeg vil logge på domæne eller denne computer men når jeg vælger domæne så kan jeg ikke få adgang og der står at jeg skal have administrtor rettigheder
24. januar 2007 - 14:32 #6
meld den ud og meld den ind igen, og helst via companyweb siden (da der køres en række script på ny indmeldte maskiner, som ikke afvikles ved at indmælde den på normal vis)
Avatar billede olholm Nybegynder
24. januar 2007 - 15:28 #7
det vil jeg gerne prøve men kan du guide mig igennem dette
Avatar billede olholm Nybegynder
24. januar 2007 - 15:29 #8
jeg har på serveren givet den ny pc administrator rettigheder
24. januar 2007 - 15:34 #9
meld den ud via kontrolpanel og system, nu kan jeg ikke lige huske websadressen på SBS til automatisk indmelding, men det står i "manualen", du bør efter udmelding af maskinen, sikre dig at computer kontoen er slettet under active directory users and computers.
Avatar billede olholm Nybegynder
24. januar 2007 - 15:41 #10
skal dette gøres på pc eller på serveren
24. januar 2007 - 15:47 #11
udmelding af maskinen sker på klienten, det er på serveren du bagefter skal kontrolelre om kontoen er slettet (og er den ikke, sletter du den selv)
Avatar billede briis Nybegynder
24. januar 2007 - 19:25 #12
Dit problem ligger nok i at den bruger du anvender til at logge på Domainet IKKE er oprettet i den lokale brugerdatabase på PC'en.
Så når maskinen er tilmeldt domainet, og hvis du ikke er blevet spurgt om du vil oprette en lokal bruger i denne proces, så:
- Genstart maskinen
- Log på med konto der har administrative rettigheder på den LOKALE maskine (Ikke domain Logon)
- Når du er inde, gå i Kontrol Panel
- Vælg Bruger Administration (Sidder ikke lige ved en maskine af den type, så jeg kan ikke huske det nøjagtige navn)
- Opret ny bruger og skriv det brugernavn du bruger til at logge på Domain med. Under Domain, skriver du Domain navn på SBS Server.
- På næste billede, giver du så denne konto de rettigheder den skal have på maskinen.

Genstart maskinen, og vælg nu den bruger du lige har oprettet, og dit SBS Domain navn, så burde det virke.

Bjarne
Avatar billede briis Nybegynder
24. januar 2007 - 19:28 #13
Ups, glemte lige noget: Da det nu er en Small Business Server du kører, så kan du også anvende følgende kommando i en Web Browser, den vil så gøre det hele for dig:

http://<servernavn>/connectcomputer

Det kræver dog at der kun er ET netkort aktivt, så deaktiver alle dem du ikke skal bruge (Hvis der er nogen)

Bjarne
Avatar billede olholm Nybegynder
24. januar 2007 - 20:06 #14
er sluttet for i dag på arbejdet så prøver i morgen
24. januar 2007 - 20:28 #15
briis det passer ikke at det kræver der kun er et netkort aktiveret, man kan ikke i tide og utide gå og deaktivere wan kortet, bare fordi en klient skal meldes ind (det du tænker på er under install, hvor man bliver bedt om at tage det ene kabel ud, så SBS kan detekte hvilket stik der går til wan og lan)
Avatar billede briis Nybegynder
24. januar 2007 - 20:59 #16
Rene,
Undskyld jeg udtrykte mig ikke klart. Kommandoen: http://<servernavn>/connectcomputer skal køres på den Computer man ønsker at tilmelde SBS serveren, og det er på denne computer man skal sikre sig der kun er ét netkort aktivt. Du skal endelig ikke røre ved serveren. Beklager det ikke var tydligt.

Bjarne
Avatar billede olholm Nybegynder
25. januar 2007 - 14:04 #17
er startet helt forfra. det eneste jeg har instaleret indtil nu er at oprette en bruger og computer profil på SBS. please hjælp mig herfra
Avatar billede olholm Nybegynder
25. januar 2007 - 14:05 #18
computeren som skal på netværket/serveren er formateret
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 13:49 #19
på en af dine klienter skriver du i internet explorer: http://ipadresse/connectcomputer (udskift ipadresse med din servers ip) og melder den ind på den måde.
Avatar billede olholm Nybegynder
01. februar 2007 - 16:49 #20
sorry har glemt at lukke spørgsmålet. har hart besøg af en EDB ekspert som har ordnet det hele.Han fik ingen point men en god frokost ha ha
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 17:20 #21
det var en sjov måde at sige tak for hjælpen på til de deltagende.
Avatar billede olholm Nybegynder
01. februar 2007 - 19:52 #22
hvad skal jeg sige jeg ventede og ventede og der kom ikke flere indlæg, desværre synes jeg at et spørgsmål dør ud mange gange efter 1 til 3 dage, men det er nok meget normalt. men aligevel så tak for hjælpen til alle og jeg kan oplyse at jeg aldrig fandt ud hvad der var galt, men nu kører det bare.
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 19:55 #23
briis skrev da præcis hvad du skulle gøre: 24/01-2007 19:28:02
Avatar billede olholm Nybegynder
03. februar 2007 - 11:32 #24
Hvis jeg havde fået det til at virke havde jeg jo nok ikke startet helt forfra se min kommentar:  25/01-2007 14:04:18. når men jeg stopper her og afmelder dette indlæg.