Avatar billede tropefisk Nybegynder
24. januar 2007 - 11:07 Der er 9 kommentarer

Windows glemmer andet brugernavn/adgangskode

Hej eksperter,

Jeg har et problem på en Windows XP Home Edition maskine: Når jeg opretter forbindelse til et netværksdrev, vælger "Opret forbindelse igen ved logon" og "Opret forbindelse med et andet brugernavn" glemmer Windows det brugernavn og den adgangskode der er indtastet næste gang der skal logges på.

Det funderer fint fra de andre 4 Windows XP maskiner, der skal logge på samme netværksdrev.

Nogen idé til hvad der kan være galt?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
24. januar 2007 - 11:24 #1
Det er tilsyneladende en begrænsning i Windows XP Home, jeg var ude for det problemet hos i en klient og efter lidt google'ing, var svaret at man skulle opgradere til XP Professionel for at få adgang til den "feature"..

Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde de relevante resultater på google, men det er der måske andre der kan.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
24. januar 2007 - 11:31 #2
Avatar billede tropefisk Nybegynder
24. januar 2007 - 11:31 #3
Tak for svar. Jeg tror næppe det er Home Edition der er årsagen, for de andre maskiner der skal koble op på samme netværksdrev kører også Home Edition.
Avatar billede tropefisk Nybegynder
24. januar 2007 - 11:33 #4
Tak for svar, fixxxer. Problemet er ikke en manglende checkbox, men at Windows simpelthen glemmer det indtastede brugernavn og adgangskode.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
24. januar 2007 - 12:58 #5
Prøv at se hvad du har liggende i registringsdatabasen under nøglen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Protected Storage System Provider

Jeg har efterhånden set og hørt om tilfælde hvor en nøgle heri, kan medfører at Windows ikke vil huske passwords.
Avatar billede tropefisk Nybegynder
24. januar 2007 - 13:08 #6
Fixxxer; registreringsdatabasen er checket og der er ikke nogen værdi.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
24. januar 2007 - 13:18 #7
Så har jeg desværre ikke noget forslag til en løsning.

Jeg håber at du får løst dit problem.
Avatar billede briis Nybegynder
24. januar 2007 - 19:31 #8
En ide: Har du et password på den konto du bruger når du logger på din XP Home? Hvis ikke, så prøv at lave et password, log ind, og prøv så igen. Det er set før at hvis man ikke har et password, så vil Home udgaven ikke huske passwords af nogen art.

Bjarne
Avatar billede tropefisk Nybegynder
24. januar 2007 - 20:55 #9
Der er passwords på alle vores XP Home maskiner, så det er heller ikke det der er galt.