Avatar billede blim Nybegynder
24. januar 2007 - 10:53 Der er 5 kommentarer

CPR info læsning via Sygesikring

Hej,
jeg skal lave et noget stort booking system, og har kun et problem faktisk! Jeg skal på en eller anden måde have implementeret i programmet at når en medarbejder kører en kundes sygesikring igennem kortlæseren, at booking programmet så får informationerne. Men hvorfra?!?! :(
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. januar 2007 - 11:03 #1
vil tro du skal have fat på CPR registeret: http://www.cpr.dk/cpr/ ?
Avatar billede roenving Novice
24. januar 2007 - 20:53 #2
-- og det lyder ikke sandsynligt, at du får lov til at aflæse der, jvf. persondataloven !-)
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2007 - 20:59 #3
jeg mener faktisk at man nu kan købe/leje sig til en service hos cpr-registeret svarende til telefonnummer-opslag.
Avatar billede blim Nybegynder
26. januar 2007 - 10:18 #4
Jo men jeg ved tandlæger har det, og jeg har arbejdet i både Telia butik og FitnessDK reception, og hver især når man opretter nyt medlem kan man bare køre sygesikring igennem også står alt der!

Nu har jeg været inde og læse lidt om det, og man kan købe sig frem til det! Dog står der at personer der har skjult deres information kan ikke ses.

MCgoat der er point i farvande :) selvom jeg nok burde have sagt sig mig selv at jeg kunne søge på cpr.dk .. DOH! :D
Avatar billede mcgoat Nybegynder
29. januar 2007 - 15:40 #5
:)