Avatar billede dafox Nybegynder
24. januar 2007 - 10:38 Der er 11 kommentarer

Nødvendig at opgradere ?

Hejsa jeg har overvejet at opgradere min pc men ved ikke helt om det er nødvendigt...
Jeg bruger min pc til at spille spil som battlefield 2142, GRAW og assassins creed når det udkommer senere på året.

"Nuværende PC"
AMD athlon 64 +3700
3 GB kingston ddr 3200 RAM
Geforce 6600 GT (AGP)
Maxtor 250 GB SATA

"evt valg"
AMD dual core
Måske skifte til DDR2 ??
et PCI grafikkort
samme HD

ved godt det er næsten en ny pc, men er det virkelig nødvendigt ?
Avatar billede dafox Nybegynder
24. januar 2007 - 10:45 #1
mit gfx har 128 ram
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. januar 2007 - 10:46 #2
Det er ikke nødvendigt.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
24. januar 2007 - 10:51 #3
det er ikke nødvendigt, men hvis du så gerne vil, så synes jeg du skal kigge på intels core 2 duo i stedet for AMD.
Avatar billede dafox Nybegynder
24. januar 2007 - 11:05 #4
okay, tak begge to.  ja jeg har hørt at intels skulle være råsyg :o

det ville også komme til at koste mig en del at opgradere det hele, men hvis jeg stadig kan klare mig med min spand i et halvt års tid så gør jeg det, der kommer jo alligevel noget sygt hele tiden.
Avatar billede dafox Nybegynder
24. januar 2007 - 12:19 #5
men er der megen forskel på ddr2 og ddr    og agp og pci express ?
Avatar billede grohnheit Nybegynder
24. januar 2007 - 16:06 #6
ddr til ddr2, nej, ikke specielt meget.

agp til pci-e, ja, rigtig meget, hvis man altså køber et ordenligt grafikkort.
Avatar billede c-holst Novice
24. januar 2007 - 16:36 #7
ddr1 til ddr2 kræver nyt bundkort. 3 gb er jo også rigtig meget

agp til pci-e kræver nyt bundkort

samme HD god ide, køb en ekstra hvis du mangler mere plads

opgradere cpu. måske muligt, men igen skal den passe i dit nuværende bundkort, som sikkert er et socket 939

opgradere til nyt agp grafikkort. muligt men dyrt og ikke særlig stor fremgang i ydelsen. kan ikke bruges fremtidig pc

hvad er baggrunden for at du vil opgradere
Avatar billede dafox Nybegynder
24. januar 2007 - 23:50 #8
Jeg takker for alle jeres kommentarer, jeg tager det op til betragtning ;)  når jeg skal ud og købe ny pc når assassins creed udkommer.
Avatar billede c-holst Novice
25. januar 2007 - 09:54 #9
eller kan du jo komme med et budget udspil, så kan vi kigger på mulighederne for en opgradering. kunne jo være der var et godt tilbud på et nyt gfx
Avatar billede grohnheit Nybegynder
25. januar 2007 - 15:46 #10
det var så lidt :)

men jeg mener stadig at dit system er klar til et år mere.

Med mindre du er hardcore gamer.
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2007 - 22:06 #11
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.