Avatar billede net-meister Nybegynder
24. januar 2007 - 10:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Atter problemer med at finde DHCP server

For et par dage siden havde jeg store problemer med mit netværk idet, computerne til tider mistede forbindelsen og ikke kunne lokalisere DHCP, hvilket er tilstede i form af en linksys broadband firewall router.

Nu har jeg koblet alle andre switches og min server af og er nu kun på linksys broadband firewall router, så problemet må være den idet problemet stadig forekommer.

Det foregår sådan her; Jeg genstarter routeren og så er der ca 20% chance for computerne ka finde DHCPen, hvis det lykkedes har computerne netforbindelse i ned til ca 1 minut, før den pludselig ikke har forbindelse ind til linksys broadband firewall router mere.

I går aftes fik jeg det til at køre rimelig stabilt og det har kørt natten igennem og så vidt jeg ka se over nettet her fra skolen, har den stadig net. Men jeg forventer at problemet kommer igen.

Hvad kan der være galt med routeren?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2007 - 11:15 #1
ligger routeren på samme netsegment som resten af klienterne ?
hvis ikke, skal du have slået noget "DHCP relay" til af en art.
Avatar billede net-meister Nybegynder
24. januar 2007 - 11:23 #2
netsegment?
Avatar billede net-meister Nybegynder
24. januar 2007 - 11:25 #3
Nej hele netværket er på samme subnetværk.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2007 - 11:52 #4
ok, jamen så er det hvertfald ikke det der er problemet ! ;)
Det lyder som om at det er linksys firewall'en der er problemet.
Som du også er inde på.
Avatar billede briis Nybegynder
24. januar 2007 - 19:35 #5
Nu skriver du ikke specifikt hvilken Linksys router det er, men det er altid en god ide at checke om du har den sidste nye udgave af Firmwaren på din router. Hvis ikke, så ville jeg nok prøve at opgradere denne først. Hvis problemerne stadig er der, så giv nogle data fra din router opsætning. (DHCP, Wireless etc).

Bjarne