Avatar billede deller Nybegynder
24. januar 2007 - 00:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grafikfejl i nyeste Firefox

Jeg fik ny computer i dag, så noget af det første der skulle installeres var selvfølgelig Firefox. Men glæden varede ikke længe, for ved bestemte sider får jeg nogle meget irriterende grafikfejl over det hele.

Det kan ses på billedet her: http://www.mel-ler.dk/pics/mozillafejl.jpg

Det er selvfølgelig de sorte streger jeg snakker om. Det forekommer, som det kan ses, i web-vinduet og i resten af browseren. Også hvis man åbner f.eks. 'tools' for at indstille et eller andet. Jeg har prøvet at opdatere Java-installationen, men det gav ikke rigtig noget resultalt.

Er der nogen der evt. har en idé til en løsning?
Avatar billede miqe Nybegynder
24. januar 2007 - 00:37 #1
Jeg har selv den nyeste firefox
Siden står helt fint for mig.

Kommer og går linierne når du resizer vinduet?
Opstår samme fejl på andre hjemmesider?
Opstår samme fejl på alle hjemmesider?
Linierne ligner en bug man kan finde i stort set alle grafiske browsere fra tid til anden pga. division fejl i de underliggende lag. Jeg er dog ikke på nogen måde sikker på at dette er fejlen i dette tilfælde.
Avatar billede deller Nybegynder
24. januar 2007 - 02:11 #2
Det forekommer på stort set alle hjemmesider. I hvert fald hvor der er java-elementer. Jeg ved ikke hvordan man får det igang, f.eks. er der intet i vejen lige nu, men hvis jeg besøger den 'rigtige' hjemmeside går det igang. Det ændrer sig alt efter hvor man scroller hen, og det forekommer i selve browsersoftwaren (altså udenfor vinduet der viser hjemmesiden) alt efter hvor man bevæger musen hen. Aktive elementer bliver highlighted på en løjerlig måde, som det kan ses på billedet jeg linkede til.
Avatar billede miqe Nybegynder
24. januar 2007 - 02:53 #3
Har du forsøgt at reinstallere firefox?
Er det en ren installation uden add-ons?
Vis du har opgraderet fra 1.5 til 2.0 kan der måske være noget inkombatibilitet mellem den nye version og add-ons til den gamle version.
Avatar billede deller Nybegynder
24. januar 2007 - 09:31 #4
Jeg har den nyeste 2.0.0.1, eller hvad den nu præcis hedder, installeret helt 'rent', eftersom computeren jo er ny.
Avatar billede deller Nybegynder
24. januar 2007 - 14:10 #5
Jeg fandt 2.0 og prøvede det. Det virker ligeså elendigt.
Avatar billede miqe Nybegynder
25. januar 2007 - 00:21 #6
Skummelt!
Det er hammer ærgerligt at du skal have dette problem, da firefox 2 ellers er en uhyre fed browser.

Kan være det er en eller anden konflikt mellem dit grafikkort og browserens grafik-engine "Gecko". I så fald skulle du få samme problem i den nyeste netscape, men ikke i f.eks. Opera.

Jeg vil foreslå at du installerer Opera i mellemtiden, hvilket ligesom firefox er en browser i top-klasse. Samtidig kan du installere den nyeste netscape og se om du skulle få samme problem som i firefox.
Firefox 2.0.0.1 bruger Gecko/20061204. Prøv at installere Firefox igen når den inkluderer en nyere Gecko-version.
Avatar billede deller Nybegynder
25. januar 2007 - 00:30 #7
Ja, jeg tænkte også at det næste på listen over mulige årsager var konflikt med grafikkortet.

Jeg har faktisk allerede installeret Opera, her tidligere i aftes. Det kører ret godt. Skriv lige et svar så du kan få point.
Avatar billede miqe Nybegynder
25. januar 2007 - 13:12 #8
Her er et svar!