Avatar billede krill Nybegynder
25. maj 2001 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Deling af ADSL med windows 98SE uden brug af internetdelingressourcen..

Det er uden problemer lykkedes mig at dele internettet mellem to computere via LAN med internetdelings faciliteteten der følger med Win98SE. Men brugen af denne facilitet skaber problemer med brugen af direct IP over internettet med nogle af mine programmer. Det virker simpelthen ikke med direct IP, hvis deling af internettet i win98SE er aktiveret. Derfor har jeg nu forsøgt at dele internettet med manuel tildeling af ipadresser på netværkskortete TCP/IP protokol både på værten (192.168.0.1) og klienten (192.168.0.2) og tilføjet gateway (192.169.0.1) og aktiveret DNS server på klientens netværkskort.. Men det er tilsyneladende ikke nok.. hjælp! :) Bare jeg får delt internettet igen, uden brug af den ressource der ligger i WIN98SE!
Jeg har forsøgt med nogle delingsprogrammer, som wingate og sygate men har svært ved at få det til at virke..
Avatar billede riversen Nybegynder
25. maj 2001 - 18:35 #1
prøv evt. proksi 1.0

find den på www.download.com. Jeg har kun brugt den på en modem forbindelse et par gange, men det virkede rigtig godt. Det tog 10 min at lære. Et meget simpelt program.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2001 - 21:51 #2
Kik på min ftp, der ligger et program, som du kan dele internet med, der konfigurere sig helt af sig selv. ftp://mulle.adsl.dk/
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2001 - 21:53 #3
Ja enda ind til flere det jeg hentyder til er Easy Internet Share
Avatar billede alexmikk Nybegynder
26. maj 2001 - 06:31 #4
Hejsa! Jeg ved ikk hvor stor en interesse det har for dig, men jeg har selv brugt Sygate lige siden den dagjeg fik ADSL, og jeg har ingen problemer haft med det... hvis der endeligt er opstået nogen hen ad vejen, er det ikke noget man ikke har kunne ordne med Sygate hvor man foreksempel nemt og hurtigt kan forwarde diverse porte til en evt. client... anyways... håber det ku være til hjælp
Avatar billede alexmikk Nybegynder
26. maj 2001 - 06:33 #5
Doh! Silly me... fik sgu ikk lige læst den sidste linje i dit indlæg... ja ok du har prøvet Sygate mm... sorry
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2001 - 08:47 #6
adexmikk, så prøv lige på din klient pc at gå ind på www.komogvind.dk og se om du kan spille begge spil på den side ;o)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2001 - 08:48 #7
Blot et lille eksemple hvor bl.a sygate ikke længere kan være med. Det gælder dog også andre proxy servere.
Avatar billede alexmikk Nybegynder
26. maj 2001 - 11:12 #8
Ja - det var da egentlig pudsigt du viste mig det. Jeg skrev mig op til det, og prøve det der en-armet-tyveknægt... men du har ganske ret det virker ikke... nu benytter jeg mig ikke af den service normalt, men for mig at se er det så ikk et cookie-spørgsmål?
Avatar billede jeajesper Nybegynder
30. maj 2001 - 14:11 #9
Jeg kan anbefale sygate..www.sygate.com

Meget nemt...

/JEA
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2001 - 08:25 #10
Tak for point :-)

/Rene