Avatar billede mema Nybegynder
23. januar 2007 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åbne en ny side gennem et knap i iFrame og lukke den gamle side

Hej
Jeg har en iFrame (indholdet af iFramen styres at et javascript program), hvilke ligger i en CMS side.

Der findes i iFramen en tekstboks og 2 knapper. Man skriver et navn i tekstboksen og hvis navnet er rigtigt skrevet, ændrer sig første kanppens tekst til (Gå til ... hjemmeside). Anden knap er bare "Annuler".
Når man klikker på første knap åbnes der url'en i et nyt vindue.

Jeg ville gerne have, at klik på knappen lukker den gamle side - hvor iFramen befinder sig i - og åbner url'en i et nyt browser vindue. Hvordan gør man det?
Tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede psykochicken Nybegynder
23. januar 2007 - 16:26 #1
hvis du kan nøjes med at åbne den i samme browservindue som hovedsiden bliver vist, så brug noget ala:
<input type="button" onclick="top.document.location.href='DIN_URL';" value="Gå til...hjemmeside">

...eller er der en speciel grund til at den skal åbnes i et nyt browservindue ?

/psc
Avatar billede roenving Novice
23. januar 2007 - 16:28 #2
-- jeg ville banne en side, der lukkede mit eget browser-vindue, så gør det kun, hvis det er absolut nødvendigt !-)

-- i øvrigt er det i de fleste browsere umuligt at gøre det uden brugeren bliver spurgt !o]
Avatar billede mema Nybegynder
23. januar 2007 - 22:29 #3
Jeg skal kunne lukke den første, fordi det hører også til samme hjemmeside.

Jeg har prøvet psykochickens kode: Den virker bare i Firefox, men i IE 7 kommer der overst på siden en bjælke, hvor man skal først klikke og acceptere at man vil køre dynamiske funktioner eller nogen i den retning.
Avatar billede mema Nybegynder
24. januar 2007 - 13:51 #4
Jeg skal give points. Send venligst et svar. jeg finder begge 2 svar rigtige og derfor fortjent points...
Avatar billede psykochicken Nybegynder
24. januar 2007 - 18:15 #5
IE >> du kan give tilladelse til at køre dynamisk indhold i sikkerhedsindstillingerne.

...og du behøver ikke kaste point efter mig ;o)

/psc
Avatar billede mema Nybegynder
20. februar 2007 - 20:05 #6
tak og lukker