Avatar billede heglund Nybegynder
23. januar 2007 - 15:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bookingsystem i PHP MYSQL

Hejsa

Jeg har brug for et booking system til feriehus udlejning.

Det det skal kunne er følgende:
Når man booker huset skal man kunne reservere huset og dette skal vise med f.eks gul farve.

Jeg skal så kunne bekræfte reservationen hvorefter farven ændre til f.eks rød.

Hvert hus skal have sin egen kalender således at man kan se om huset er booket i forvejen, hvis det ikke er skal man kunne booke det online dvs. enten ved at der sendes en mail med oplysninger eller bookningen foretages direkte i kalenderen.

Det skal oså være muligt at få en samlet oversigt samt en oversigt    pr. hus.

Nogen som kan hjælp mig....

-Lars
Avatar billede kimg Nybegynder
23. januar 2007 - 15:17 #1
Er du selv startet, og hvor langt er du nået.

Kim
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. januar 2007 - 15:18 #2
Du kunne prøve at kigge på dette projekt: http://sourceforge.net/projects/bookingcalendar/
Avatar billede heglund Nybegynder
23. januar 2007 - 16:18 #3
Nej jeg er slet ikke startet endnu...ville lige se om jeg var fri for at opfinde den dybe tallerken igen :-)
Avatar billede heglund Nybegynder
25. januar 2007 - 14:41 #4
--> jakobdo

jeg har nu prøvet de fleste inden på ovenstående adresse, men enten så virker de ikke ordenligt eller også kræver de for meget tilpasningen, desværre....

Nu vil jeg lige overveje hvor meget det kræver at lave et sådant system selv og ligeledes hvilken fremgangsmåde er den mest hensigtsmæssige.
Avatar billede heglund Nybegynder
18. september 2007 - 23:22 #5
lukket
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2007 - 07:30 #6
Hvad blev løsningen?
Avatar billede heglund Nybegynder
19. september 2007 - 10:47 #7
Jeg fandt aldrig et system som var enkelt nok, så jeg lærte at leve uden!

Jeg prøvede selv at lave et men måtte opgive pga. manglende erfaring samt evner.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2007 - 10:54 #8
Det var trist.
Hvor langt nåede dine evner.
Avatar billede heglund Nybegynder
19. september 2007 - 11:07 #9
jeg løb ind i at skulle lave en del med java og det kender jeg slet ikke noget til.
jeg manglede også mere indsigt i hvordan database strukturen skulle se ud!

Men jeg nåede at få lavet vores side rimelig færdig. www.axarquia-rent.com
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2007 - 11:28 #10
Ellers må du oprette din "opgave" under opgaver og se om der er en venlig person der vil lave det gratis eller om du skal punge lidt ud for en løsning.
Avatar billede heglund Nybegynder
19. september 2007 - 12:12 #11
ja det var selvfølgelig en ide. Måske ikke lige til dette projekst da jeg tror vi nedlægger siden. Men ellers til andre opgave. Tak for det. Det havde jeg slet ikke tænkt på.