Avatar billede duff80 Nybegynder
22. januar 2007 - 21:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Mail formular i Frontpage

Hej!!

Jeg har lavet en hjemmeside i frontpage...
Bl.a. en indmeldelse side: http://www.stk-horsens.dk/indmeld.htm

Hvordan får jeg info fra tekstfelterne sendt til en mailadresse??
Altså når man trykker på "send" skal den sende den indtastede information til en given mail adresse...

Jeg har webhotel ved www.one.com

Det er min første hjemmeside, og har derfor ikke ret meget forstand på det...

Nogle der kan/vil hjælpe??
Avatar billede duff80 Nybegynder
22. januar 2007 - 22:09 #2
Hvor skal jeg sætte dette stykke kode ind??

Jeg har noget der ligner 106 linier under  programkode...

Som sagt har jeg ikke så meget forstand på det...
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2007 - 22:58 #3
koden indeholder hele formularen og de tekstfelter der behøves dertil - så koden skal "bare" indsætte hvor din formular nu engang skal vises i dit design. i dit tilfælde svarer det vist til linie 29-58
Avatar billede duff80 Nybegynder
23. januar 2007 - 17:40 #4
Skal jeg slette min egen formular som rigtig nok er i linie 29-58??

eller skal den i før/efter disse linier??

Hvis jeg sletter min egen formular, og lægger koden fra one.com ind forsvinder min eget formular(sjovt nok...)men der kommer ikke andet frem...

Hvis jeg sætter den ind i bunden af min egen formular, kommer der til at stå [FrontPage Gem resultater-komponent] ovenover navn kan ses her " http://www.stk-horsens.dk/indmeld.htm " og man kan stadig ikke sende...
Den spørger efter brugernavn og password når man trykker send...
Avatar billede duff80 Nybegynder
23. januar 2007 - 18:14 #5
Har siddet og rodet lidt med det...
"[frontpage Gem Resultater-komponent]" er væk nu...

Men når man trykker send kommer denne fejlmeddelelse frem:
Error: Bad/No Recipient
FormMail V1.92 © 1995 - 2002 Matt Wright
A Free Product of Matt's Script Archive, Inc.

Hvad er der gået galt??
Avatar billede roenving Novice
23. januar 2007 - 18:17 #6
Husk at ændre dit-domæne.dk og din@e-mailadresse.dk osv. til det rigtige !-)
Avatar billede duff80 Nybegynder
23. januar 2007 - 18:18 #7
Ser sådan ud nu:
    <FORM method="post" action="http://www.stk-horsens.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
        <div style="position: absolute; width: 238px; height: 17px; z-index: 1; left: 5px; top: 187px" id="lag8">
            <p align="right"><font face="Verdana" size="2">Fødselsdato:</font></div>
        <p align="center" style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
        <input type="text" name="T2" size="20"></p>
        <p align="center" style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
        <input type="text" name="T3" size="20"></p>
        <div style="position: absolute; width: 238px; height: 17px; z-index: 1; left: 5px; top: 210px" id="lag9">
            <p align="right"><font face="Verdana" size="2">Adresse:</font></div>
        <p align="center" style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
        <input type="text" name="T4" size="20"></p>
        <div style="position: absolute; width: 238px; height: 17px; z-index: 1; left: 6px; top: 259px" id="lag11">
            <p align="right"><font face="Verdana" size="2">Telefon:</font></div>
        <p align="center" style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
        <input type="text" name="T5" size="20"></p>
        <div style="position: absolute; width: 238px; height: 17px; z-index: 1; left: 5px; top: 234px" id="lag10">
            <p align="right"><font face="Verdana" size="2">Postnr. og by:</font></div>
        <div style="position: absolute; width: 238px; height: 17px; z-index: 1; left: 7px; top: 283px" id="lag12">
            <p align="right"><font face="Verdana" size="2">Email:</font></div>
        <p align="center" style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
        <input type="text" name="T6" size="20"></p>
        <p align="center" style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
        <input type="text" name="T7" size="20"></p>
        <p align="center" style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">&nbsp;</p>
        <p align="center" style="margin-top: 0; margin-bottom: 0">
            <p align="center">
        <input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2">
        <input type="hidden" name="recipient" value="steffen25@city.dk">
        <input type="hidden" name="subject" value="Nyt medlem">
        <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.stk-horsens.dk/bekraeftelse.htm">
        <div style="position: absolute; width: 238px; height: 17px; z-index: 1; left: 5px; top: 162px" id="lag7">
        <p align="right"><font face="Verdana" size="2">Navn:</font></div>
    <div style="position: absolute; width: 103px; height: 21px; z-index: 2; left: 405px; top: 186px" id="lag13">
        <font face="Verdana" size="2">(ddmmåå)</font></div>
    </form>
Avatar billede roenving Novice
23. januar 2007 - 18:22 #8
-- måske forlanger one.com, at der bruges en mail-adresse på eget domæne ?-)
Avatar billede duff80 Nybegynder
23. januar 2007 - 18:49 #9
Det var lige det der skulle til....... :-)

Kan du ikke lægge et svar også... Du fortjener lidt point også...
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2007 - 19:57 #10
sikke hurtigt det pludselig går bare fordi man ikke er ved puteren :)

du har givet alle point til mig - så hvis roenving skal have halvdelen skal jeg oprette et spm til ham :)
Avatar billede duff80 Nybegynder
23. januar 2007 - 20:07 #11
Roenving kan bare kontakte mig... Så skal jeg nok lave et nyt spm som han kan svare på... Tak for hjælpen!!!!
Avatar billede duff80 Nybegynder
23. januar 2007 - 20:09 #12
Men du kan evt hjælpe mig med et nyt opstået problem...

De oplysninger jeg får sendt fra formularen inkludere også et felt B1: SEND...

Er det kode linien jeg skal have flyttet andet steds hen...
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2007 - 20:34 #13
feltet er din submit-knap - men om one.com har et funktion til at ekskludere felter eller lignende tør jeg ikke sige.
Avatar billede roenving Novice
24. januar 2007 - 21:54 #14
-- men du har vel ikke brug for at din send-knap har et navn, og så kan du bare fjerne det !-)
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2007 - 22:20 #15
...medmindre man kigger på standarder for så er name vel required
Avatar billede roenving Novice
24. januar 2007 - 22:23 #16
-- ikke såvidt jeg kan se på den reference, jeg normalt bruger: http://blooberry.com/indexdot/html/tagpages/i/inputsubmit.htm !-)

-- han plejer at være rimelig god, og reagerer zq hurtigt og korrekt på input !-)
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2007 - 22:37 #17
kiggede kun på w3schools - men den er jo sjældent helt korrekt :)

w3 selv må have noget men kunne ikke lige finde det ved en hurtig søgning - den må komme senere
Avatar billede roenving Novice
24. januar 2007 - 22:42 #18
-- en hurtig søgning giver Brian Wilson ret ...

http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#control-name !-)
Avatar billede keysersoze Guru
25. januar 2007 - 20:35 #19
hmm - jeg må overse noget i den tekst?
Avatar billede roenving Novice
26. januar 2007 - 04:22 #20
-- i sidste afsnit er omtalt succesfulde kontroller, som er kontroller, der har navn og værdi med til serveren, hvilket må betyde, at der også findes kontroller, der ikke har succes og ikke submittes !-)
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2007 - 23:39 #21
måske er det bare mig, men jeg synes ikke det stå 100% bulletproof :o/