Avatar billede meldal Nybegynder
22. januar 2007 - 20:37 Der er 9 kommentarer

Xp fryser ved startop

Hej

Jeg har en gl maskine jeg har installeret XP på det er en 400mhz pentium 2 med 384 mb sd ram jeg har skiftet skærmkortet til et gforce 2 400 kort 32 mb og så fryser den ved startup. Skifter jeg tilbage til det gamle kort som er et 8 mb intel kort kører den fint. Jeg skal bruge den med det andet kort da den skal bruge svhs stikket.. Nogle idéer til hvad der gør at den fryser?

Skal lige sige at jeg også har prøvet med et gforce 440 64 mb kort og det var det samme..

På forhånd tak

Nicolai
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2007 - 20:53 #1
har du installeret en driver til det..?

Prøv evt. at hente driveren, slet den gamle, også efter du har skifte grafikkort, så start i fejlsikret tilstand, og installer den ny driver.
Avatar billede meldal Nybegynder
22. januar 2007 - 20:57 #2
Det har jeg gjort den nye driver er installeret. Et par enkelte gange har er jeg kommet ind med kortet men så er en genstartet jeg er ikke kommet ind i fejlsikret med det "nye" grafikkort. Har lagt mærke til at når den fryser blinker den i tasterturet og så kommer den ikke videre! Det samme gælder i fejlsikret der står den bare og blinker med curseren i venstre hjørne
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2007 - 21:02 #3
har du læst i release note, om dit kort er understøttet..?
http://download.nvidia.com/Windows/93.71/93.71_ForceWare_Release_Notes.pdf

vælg en ældre driver,.-> http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

og prøv igen..O)
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
23. januar 2007 - 09:36 #4
Prøvet at starte op i VGA mode?
Derefter geninstallere din driver
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. januar 2007 - 17:32 #5
smider et svar..O)
Avatar billede robotten Praktikant
20. februar 2007 - 13:38 #6
(Gennemgå lige dine åbne spm., tak.)
Avatar billede robotten Praktikant
27. februar 2007 - 09:29 #7
:(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. marts 2007 - 14:33 #8
helt ærligt, hvad med lidt respons...??
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:26 #9