Avatar billede chrisson Nybegynder
22. januar 2007 - 16:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Stop downloading af en filtype

Hej,

er det muligt at stoppe downloading af .js filer, så siderne på serveren godt kan hente indholdet af .js filerne via .htaccess?

fx.
index.html --> js/javascript.js = ok
www.domæne.dk/js/javascript.js = fejl

så den fil ikke kan tages.

Håber nogle kloge hoveder kan finde ud af det...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. januar 2007 - 16:56 #1
Nej det kan man ikke, da browseren vil lave et nyt request på js filen, når den møder en reference i html koden, på samme måde som med billed filer, så hvis filen er blokeret, vil den ikke kunne bruges.
Avatar billede chrisson Nybegynder
22. januar 2007 - 17:39 #2
okay, er der en måde så man kan sikre dem?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. januar 2007 - 18:07 #3
Nej, hvad du ser på skærmen, kan du få fat i.

Hvorfor vil du beskytte dit javascript?
Avatar billede chrisson Nybegynder
22. januar 2007 - 18:10 #4
fordi alle går og tager det fra mig, men er der ikke copyright på alt det man laver...? fordi så kan jeg bare gå til politiet?

er væk indtil kl. 22:30 i aften
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2007 - 18:15 #5
der er copyrigth paa JavaScript

----

du kan ikke forhindre det

men du kan evt. drille dem lidt hvis du lod et script serve JS indholdet - ikke
at det vil stoppe folk der ved noget om tingene, men folk der ved noget om tingene
kan sikkert finde ud af at skrive deres JS selv

en anden mulighed var at du har 2 versioner af din JS - en paen formateret med
kommentarer - og en strippet og kompaktet version - hvor du saa vedligeholder
den foerste, konverterer den til den anden og smider den anden op paa dit web site
Avatar billede chrisson Nybegynder
22. januar 2007 - 21:37 #6
Kan du prøve at vise nogle eksempler på hvordam du ville gøre det med den metode?
Mener du jeg skal linke de to sammen?

Ekstra oplysninger:
Alle mine js scripts er forbundet, næsten alle sammen skal bruge hínanden for at kunne vises.

Men jeg kunne lave noget med, at den tjekker om nogle forskellige filer på serveren findes, og nogle php script der udskriver en bestemt kode som er = "Koden som den får lavet i md5" i md5 kryptering
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2007 - 04:20 #7
JavaScript er source code så den slags check udkommenterer kopisterne da bare
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 21:03 #8
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede chrisson Nybegynder
17. marts 2007 - 21:07 #9
undskyld ;) havde glemt alt om det :P !!!

Vil i dele nogle af de points?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 21:17 #10
fint med mig
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 04:52 #11
så skal hmortensen vist lige smide et svar ...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. maj 2007 - 10:16 #12
Svar :)
Avatar billede chrisson Nybegynder
06. maj 2007 - 18:09 #13
Så ;) Tak for hjælpen ;)