Avatar billede tomb3 Nybegynder
22. januar 2007 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MySQL kan ikke starte

Ved ikke hvad der er gået galt, men efter over 1 års drift, er min MySQL fucket op.

Har bl.a. fået fejlen "could not start the service MySQL. Error: 0"

Har prøvet at fjerne service, installere igen, genstarte, omdøbe service, bruge "MySQL Server Instance Configuration Wizard", og fjernet ib_logfile0 og ib_logfile1.

Har læst side op og side ned på: http://forums.mysql.com/read.php?11,4460

Men har stadig samme problem. Jeg kan med lidt held starte og stoppe servicen i Windows, men kan ikke få hul igennem til sql promt, og får ikke svar på sider der benytter sql på serveren.

Kører Windows 2003 med MySQL 4.1

Nogen ide?

Har overvejet at installere MySQL forfra, men har en del sider oprettet i min MySQL som skal gemmes. Hvordan gør man det nemmest, uden at miste nogen form for data/entries?

På forhånd tak...
Avatar billede showsource Seniormester
22. januar 2007 - 16:55 #1
For at gemme backup, kan du kopiere "datadir", typisk "data" som er underdir til hvor Mysql ligger.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
22. januar 2007 - 17:08 #2
Jamen kan jeg nøjes med at tage en backup af "dir\ibdata1" og "dir\data\*.*"?

Når jeg så har reinstalleret MySQL, flytter jeg bare ibdata og data over, hvorefter alle databaser er oppe igen som før? Eller skal jeg gøre noget?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
23. januar 2007 - 00:09 #3
Nu har jeg fjernet MySQL 4.1 og installeret MySQL 5.0

Får nu fejlen:

Error Nr. 2003
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

i slutningen af "MySQL Server Instance Configuration Wizard".

MySQL er dog startet og når jeg åbner "MySQL Command Line Client" og taster rootpassword, får jeg fejlen: "ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)"
Avatar billede tomb3 Nybegynder
23. januar 2007 - 00:43 #4
Har sat MySQL til at bruge "old passwords" med MySQL GUI, og nu kan jeg connecte igen. Underligt, for "old passwords" skulle kun være for version 4 og under.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
23. januar 2007 - 00:43 #5
Avatar billede tomb3 Nybegynder
23. januar 2007 - 01:07 #6
Kan bekræfte at en copy/paste af "dir\ibdata1" og "dir\data\*.*"
genskaber alle bruger og databaser

Alt kører igen :)

Lukker og slukker...