Avatar billede mr-s Nybegynder
21. januar 2007 - 19:11 Der er 4 kommentarer

UNIX for en nybegynder

Jeg er forholdsvis nu til MAC computere. Fik min første MAC computer ( iMac intel core 2 duo 2GH ) i september, og er blevet utrolig glad for den. Før i tiden svor jeg til Microsoft Windows, men kan tydeligt se nu, at Windows kun når MAC OS X Tiger til sokkeholderne.

Jeg er forholdsvis god til MS-DOS, og føler mig lidt udenfor når jeg som ny bruger af et helt nyt styresytem og UNIX, ikke rigtig har nogen erfaring med det.

Men har virkelig fået blod på tanden hvad angår at lære UNIX og MAC OS X Tiger bedre og kende, og hvordan det hele i bund og grund hænger sammen. Jeg ville høre om der var nogen af jer MAC brugere/professionelle, som kan henvis til en form for matriale hvor man får MAC OS X og UNIX beskrevet så en nybegynder kan forstå det.

Og hvis der er nogen af jer der kort og presist kan risse op hvad forskellene og lighederne er mellem MS-DOS og UNIX, så ville det også være rigtig fint..

/Søren
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2007 - 19:15 #1
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2007 - 19:19 #2
En UNIX command shell er lige som MS DOS på steroider... Værktøjerne i UNIX er meget kraftfulde, og der er forskellige scriptværktøjer som gør at du nærmest kan alt i en shell...
Avatar billede mr-s Nybegynder
21. januar 2007 - 19:20 #3
Søger noeget der er lidt mere for en nybegynder..!
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2007 - 19:21 #4
Check ONLamp's artikler ud: http://www.onlamp.com/pub/ct/51 :)