Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
21. januar 2007 - 18:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - styresystem?

Hejhej

Jeg har netop købt en Zepto 6314W, 2 Ghz Duo Core, 2GB Ram, 160 GB Hdd, osv...
Jeg overvejer at købe Vista til den og så er der jo en 32 bit version og en 64 bit version. og det aner jeg jo ingenting om så hvad skal jeg vælge?
Jeg har læst mig lidt frem til at 64 bit versionen self vil yde bedst, men at det kan være svært at finde drivere til sit hardware.
Skal programmerne der installeres også være specielt lavet til 64 bit windows?

Mvh Mads
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 18:19 #1
1)Jeg personlig ville ikke købe vista endnu, de første versioner af et nyt operativsystem er som regel fyldt med bugs, og når man søger lidt rundt på nettet så er vista det også.
2)Du får først fuld gavn af et 64 bit operativsystem, når programmerne også er skrevet/kompileret til systemet.
3)Nu har du fået en rigtig dejlig, lækker hurtig maskine, hvorfor vil du sløve den igen med et kæmpe tungt operativsystem?
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
21. januar 2007 - 18:41 #2
Så dit råd ville være Windows XP 32 bit?
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 18:50 #3
til det jeg skal bruge den, ville jeg vælge xp-pro 32 bit. Men jeg har downloadet en trialversion af vista, for at se hvordan det virker. Jeg har hurtig pillet den ned igen på grund af en masse småproblemer, som drivere osv... Jeg prøver lige at se om jeg kan finde et link på nettet.
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 18:55 #4
der er vist ikke mere gratis på nettet, nu er det cool cash.
21. januar 2007 - 22:11 #5
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:37 #6
jeps, det er pebret. Men man KAN også få en home edition til en 700 kroner http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255977
Men et eller andet sted er jeg forsigtig. Jeg vil hellere vente et halvt år eller et år, indtil de fleste børnesygdomme er overstået, og systemet virker ordentligt. Det er ikke engang så meget penge som ærgelseerne. Så hvis du har en XP-licens på en computer som kan lægges brak i et halvt år, kan du bruge den til den blærebare, og så bagefter se om du vil investere i vista. Ellers kan du jo installere linux på den computer du tager licensen fra, så læerer du noget samtidigt :)
Meeeen.. hvis du er frisk og mindre forsigtig end jeg, køb vista!
http://www.microsoft.com/danmark/windowsvista/
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 23:55 #7
Avatar billede ebe Praktikant
22. januar 2007 - 00:27 #8
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
20. marts 2007 - 17:40 #9
Smid et svar ;)
Avatar billede ebe Praktikant
20. marts 2007 - 17:55 #10
ok :)
Avatar billede ebe Praktikant
20. marts 2007 - 18:09 #11
jamen så takker jeg da :)