Avatar billede mrrghamselv Nybegynder
21. januar 2007 - 17:52 Der er 8 kommentarer

knas med mus, tastatur, antivir og IE.

Når jeg starter min computer op er det ikke altid den finder ud af at jeg har et tastatur. Andre gange er det musen den ikke finder. Nogle gange loader den ikke antivirus og nogle gange kan jeg ikke komme på nettet, som den måske mangler at loade nogle filer her også... Måske er det seperate problemer, men de kan alle, afhjælpes ved at genstarte og så køre alt som det skal.
Nogle forslag til hvordan jeg slipper af med med det problem.
Avatar billede mrrghamselv Nybegynder
21. januar 2007 - 18:13 #1
Kan tilføge tastaturet er et logitech dinovo bluetooth. Mus er en logitech bluetooth mx 1000. Antivirus er antivir personel edition classic. IE 7.0....
Problemet kommer ca. hver 3 gang computeren tændes, og det er for det meste IE der er problemet og det kan ca. hver anden gang afhjælpes ved at gå ind i netværksforbindleser og klike reparer.
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 18:27 #2
...halvt for sjov og halvt for alvor... anskaf dig en alm. mus og alm. tastatur. Den fejl kan være rigtig svært at finde ud af....
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 18:28 #3
enten er det bare bluetooth installationen, eller hele windows installationen, eller malware/virus eller.....  Jeg ville først prøve med en virusscanning, malware scanning og så en windows repair.
Avatar billede mrrghamselv Nybegynder
21. januar 2007 - 18:49 #4
Tak for svaret.
Har prøvet med en windows repair for et par dage siden, uden resultat.
Er nu igang med en online virusscanning panda antivir.

Nogle forslag til Malware scanning? ... kigger på:
Jotti's malware scan 2.33 beregnet til enkeltfiler fundet på spyware fri/ værktøjer
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 19:15 #5
der findes adaware, spybot, superantispyware osv.... men jeg ville i hvertfald prøve de tre, ellers tage en logfil med hijack-this og lægge den herinde.
Du kan læse en masse om spyware malware osv... på http://www.spywarefri.dk
Avatar billede mrrghamselv Nybegynder
22. januar 2007 - 00:03 #6
har nu prøvet:
en virusscanning, malware scanning og så en windows repair, samt fået en fra spyware fri til at kigge min HijackThis Logfile igennem der skulle ikke være noget problem der.
Når jeg kigger her inde kan jeg se der er andre der lignende problem med samme mus og tastatur:
http://www.eksperten.dk/spm/723160
Men lad os nu sige jeg er glad for mit tatatur og mus og kan leve med at skulle genstarte hvis computeren ikke finder fanger dem under opstart.
Så kommer spørgsmålet så, kan det være mus/tastatur der går ind og har nogen indvirkning på at jeg ofte ikke kan komme på nettet?
Det skal siges der starter 2 logitech relateret programmer op når jeg starter min computer:
Logitech Hardware Abstraction Layer "KHALMNPR.EXE"
Logitech Setpoint  "SetPoint.exe"

eller en anden ting kan det evt. være pga. opdatering af IE til Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011) Nogen der kender til noget begynder knas med den?
Avatar billede ebe Praktikant
22. januar 2007 - 00:10 #7
der er en masse knas med ie7 rundt omkring, jeg har haft den på og fjernet den igen, og hvis du googler lidt, finder du også en masse problemer.
Avatar billede ebe Praktikant
22. januar 2007 - 00:11 #8
men der må også siges, min bluetooth som jeg kører mellem to maskiner kører aldrig stabil, og det er med eller uden ie7.