Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 17:16 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

sfc /scannow kan ikke gennemføres med CD i drevet?

Mit problem er:

Når den næsten er HELT færdig med sfc /scannow, så står der jeg skal putte min "Windows XP Professional CD2" ind i CD-Drevet, men jeg har jo Windows XP Media Center 2005?

Jeg har godt nok 2 CD'er, men når jeg putter Disc2 i, så siger den at det er en forkert CD?

Er det fordi jeg ikke har formateret ordentligt? (Havde Windows XP Pro før, men Media Center er vidst også Pro?)
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 17:45 #1
det er helt normalt - du gør ikke noget galt.
følg denne vejledning:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 17:50 #2
Kan du ikke skrive helt præcis hvad jeg skal gøre, fordi forstår ikke så meget af det.. Hvis det er det på engelsk jeg skal bruge da jeg har Media Center og ikke Home dims..
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 18:17 #3
sorry - fik læst forkert  :o(
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 20:10 #4
Det vil sige jeg kan ikke bruge linket?
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 20:11 #5
Men kan du hjælpe mig med mit problem??
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 20:19 #6
har du lavet en upgrade af Pro til MC2005 ?  eller er MS2005 installeret på en formateret hd ?
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 20:22 #7
Jeg havde Windows XP Pro, og så formateret jeg og installerede Windows XP Media Center 2005
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 20:25 #8
hvad er der galt, siden du vil sfc-scanne ?
er er installeret nogen Service Pack ?
har ikke selv MCE på maskinen, så derfor måske nogle "dumme" spørgsmål. Men MCE er jo "bare" en WinXP Pro med en Media-overbygning.
Har du prøvet at rengøre cd no. 2 ?
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 20:29 #9
Ville bare se om jeg kunne gennemføre den!
Ja, har SP2.
Hvad mener du med rengøre? Altså der er ikke noget snavs på den, den er kun 4 dage gammel :)!
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 20:48 #10
sorry, så er jeg lost  :o(
hvis det virker = hold fingrene væk  ;o)
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 20:59 #11
Hvad mener du med jeg skal holde fingrene væk :D?
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 21:09 #12
jeg har det princip, at hvis noget virker, så skal man holde fingrene væk og ikke begynde at pille :o)  (if it works; don't mess with it)
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 21:11 #13
Men det virker jo ikke :p?
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 21:16 #14
hvis din cd kun er 4 dage gammel, skal du få den byttet !!!!
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 21:50 #15
Nej da, kender nogen som har samme problem, og overlever jo nok, uden sfc /scannow ?
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 21:51 #16
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 21:51 #17
Og min mor orker jo nok heller ikke at bytte det? De er iforvejen ikke så meget for det!!!
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 21:53 #18
Fordi det er jo det rigtige jeg har fået! Så hvorfor bytte det? Det gør jo ingen forskel, og når det er brugt kan det ikke byttes :). (ved ikk om det gør nogen forskel, men købt over edbpriser.dk)
Avatar billede christianskou Nybegynder
21. januar 2007 - 21:58 #19
Damn, du bekymre mig fanme med det jeg skal få den byttet, er ikke specielt glad for du skrev det, fordi ved jeg ikke kan få det byttet!!!!!!!!!!! :'( - (har jo også fået det jeg bestilte :))
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 22:47 #20
det er kun den ene CD du skal sørge for at få byttet, da jeg tror der er fejl på den og derfor kommer fejlmeldingen ;o)
og hvis der er fejl på den, har du jo netop IKKE fået det du bestilte  :o)
Der kan jo komme det tidspunkt hvor du er pisket til at lave en sfc-scanning eller en Repair eller en ny installation, og så er det altså ikke smart hvis den ene cd er defekt.
Avatar billede christianskou Nybegynder
22. januar 2007 - 09:36 #21
Den kan umuligt være defekt, da jeg kan bruge den til at installere Windows. Som sagt kender jeg andre der har problemer, fordi de kun har fået de 2 recovery CD'er?

- Jeg har fået 3 cd'er 2 af dem er nogle der glimdre helt vildt bare man bevæger dem, og der står Disc1 og Disc2 i højre hjørne .. Og den anden er der søådan et mærkeligt program på, som jeg ikke ved hvad er.

- Jeg kan jo ikke bytte den ENE cd kun, man kan jo heller ikke bytte det når det er åbnet, og brugt?
Avatar billede christianskou Nybegynder
22. januar 2007 - 09:37 #22
+Den siger jo bare det er den forkerte cd? Det er vel en fejl i sig selv. ?

Kan være at Windows XP Media Center ikke kan bruges til sfc-skan?
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2007 - 11:43 #23
man kan godt få ombyttet noget der har været åbnet. der er garanti på  (1 års garanti + 1 års reklamationsret)
hvis man ikke tager en vare i brug, har man jo ingen chance for at konstatere om noget er defekt.
Altså ring til sælgeren; forklar ham/hende problemet o.s.v...
Avatar billede christianskou Nybegynder
22. januar 2007 - 16:14 #24
Hvilket nummer skal man ringe til, når man  har købt gennem edbpriser.dk (men købt hos getmore.com tror jeg nok)
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2007 - 17:29 #25
Avatar billede christianskou Nybegynder
22. januar 2007 - 18:41 #26
er det fint at skrive:

Hej Getmore, jeg har lige købt Windows XP Media Center.
Nu hvor jeg har formateret, og installeret min nye windows, så når jeg prøver at køre "sfc /scannow", så den siger jeg skal sætte min DISC2 i, og jeg sætter den i, siger den at det er den forkerte cd jeg har sat i. Der må være en fejl på cd'en, og vil høre om jeg ikke kan få den byttet?

Selvfølgelig har jeg skrevet nogle navne med HVEM der har købt den, men syntes ikke det vedrøre andre her :).
Avatar billede hcma Novice
23. januar 2007 - 00:56 #27
det er helt fint.
du skriver selvfølgelig en henvisning til faktura-nr. o.s.v.
Avatar billede christianskou Nybegynder
25. januar 2007 - 17:23 #28
Tror bare jeg glemmer det :-). Vil du have point?
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2007 - 17:31 #29
ja det vil jeg da godt  ;o)
Avatar billede christianskou Nybegynder
25. januar 2007 - 17:33 #30
Helt iorden ;-)